شناسهٔ خبر: 27374761 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کمک روسیه به گشتزنی نیروهای سازمان ملل در بلندی های جولان

صاحب‌خبر -
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما، ارتش روسیه اعلام کرد نیروهایش در سوریه به صلح بانان سازمان ملل کمک خواهند کرد تا به طور کامل گشت زنی در سراسر مرز‌های بلندی‌های جولان اشغالی را از سر بگیرند.
به گزارش آسوشیتدپرس از سوریه، ژنرال سرگئی کورالنکو، معاون پلیس نظامی روسیه در سوریه در گفتگو با خبرنگاران بین المللی طی سفری به منطقه که توسط وزارت دفاع روسیه برنامه ریزی شده بود، گفت: پرچم روسیه ضامن صلح و امنیت در آن منطقه است. وی به این موضوع اشاره کرد که مقامات روس و اسرائیلی ارتباطات منظمی داشته اند و «عملیات پلیس نظامی روسیه به تضمین امنیت اسرائیل کمک می‌کند.
کورالنکو افزود پلیس نظامی روسیه چهار ایستگاه بازرسی در مرز منطقه غیرنظامی ایجاد کرده است و قرار است چهار ایستگاه بازرسی دیگر نیز برپا شود.
وی گفت: «پلیس نظامی روسیه در تعامل نزدیک با سازمان ملل قرار دارد» و خط ارتباطی مستقیمی با نیرو‌های حافظ صلح سازمان ملل متحد United Nations Disengagement Observer Force (UNDOF) برقرار شده و برای هماهنگی اقدامات آنها، جلسات منظمی برگزار می‌شود.
مقام نظامی روس همچنین گفت: اولویت بزرگ پلیس نظامی روسیه کمک به پاکسازی مین‌های به جا مانده از گروه‌های مسلح است. وی تاکید کرد نیرو‌های روسیه منطقه غیرنظامی و مناطق مجاور را بررسی کرده است تا به ایجاد جاده‌های امن برای نیرو‌های حافظ صلح سازمان ملل متحد کمک شود.
کورالنکو گفت: «ما تمامی کمک‌های ممکن را به دفتر سازمان ملل پیشنهاد می‌دهیم تا آن‌ها بتوانند عملیاتشان در منطقه غیرنظامی را به طور کامل از سر بگیرند.» وی همچنین خاطرنشان کرد پلیس نظامی روسیه آماده است به محض اینکه سازمان ملل اوضاع را در اختیار گرفت، منطقه را ترک کند.
طبق گزارش خبرگزاری سانا، در همین حال ژنرال علی ایوب، وزیر دفاع سوریه با ژنرال فرانسیس ویب سنزیری، فرمانده نیرو‌های حافظ صلح سازمان ملل متحد درباره شرایط بلندی‌های جولان گفتگو کردند. در این دیدار مقامات دو طرف درباره هماهنگی میان دولت سوریه و فرماندهی سازمان ملل برای استقرار صلح بانان در کنار خط آتش بس و ایجاد توافقی برای بازگشایی گذرگاه قنیطره صحبت کردند. کورالنکو اعلام کرده است اکثر تاسیسات سازمان ملل در منطقه به شدت در طول درگیری‌ها میان القاعده و نیرو‌های دولت سوریه آسیب دیده است.
وی گفت: «مشکل اصلی شمار بالای اجسام باقی مانده انفجاری است. ما ماموریت خود را نه تنها پاکسازی مین‌ها بلکه آموزش کادر محلی می‌دانیم. ما به آموزش مهندسین نظامی سوریه کمک می‌کنیم تا آن‌ها بتوانند این کار را خودشان انجام دهند.»

نظر شما