شناسهٔ خبر: 27373762 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فرهیختگان آنلاین | لینک خبر

معاون رئیس دولت دهم در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

از رهبری انقلابی‌تر نباشیم

زریبافان گفت: رهبری معتقدند که با حمایت از دولت می‌توان مشکلات را برطرف کرد. اگر دولت مستقر ساقط شود طبیعی است که درنهایت آب به آسیاب دشمن ریخته خواهد شد. تغییر دولت، هزینه سنگین برای نظام است و هرکسی در این خط باشد در زمین دشمن بازی می‌کند. نباید افراد، خود را انقلابی‌تر از رهبری بدانند. انقلابی عمل‌کردن به‌معنای تندی نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، مسعود زریبافان، معاون رئیس دولت دهم با اشاره به حمایت اخیر رهبر انقلاب از دولت گفت: «حمایت از دولت‌ها هم مشی رهبر انقلاب و هم مشی حضرت امام بوده است.»

وی افزود: «با نگاه به گذشته در می‌یابیم که حضرت امام(ره) و رهبر انقلاب همواره با دولت‌ها با بینش‌ها، نگاه‌ها و سلایق مختلف به‌گونه‌ای حمایت‌آمیز رفتار می‌کردند کما اینکه حضرت امام که بعد از عزل بنی‌صدر قسم جلاله می‌خورند که به بنی‌صدر رای ندادم و موافق نخست‌وزیری آقای بازرگان نبودم ولی از هر دو نفر تا روز آخر حمایت کردند و همه را نیز به این حمایت تشویق می‌کنند.»

نماینده اسبق شورای شهر تهران در همین ارتباط یادآور شد: «در مقطعی حادثه‌ای برای بنی‌صدر اتفاق افتاد و در نهایت او و همراهانش جان سالم به‌در بردند. همان جا شاهد هستیم امام چگونه و با چه الفاظی نجات بنی‌صدر را از الطاف الهی می‌دانند که برای پیشرفت انقلاب اسلامی مفید بوده است؛ یعنی امام از کسی که حتی به او رای ندادند حمایت می‌کنند و این حمایت در دوره‌های مختلف سفت و سخت است.»

زریبافان در بیان نمونه‌ای دیگر ادامه داد: «در زمان آقای خاتمی نیز شاهد هستیم ایشان می‌فرماید من هر شب برای موفقیت آقای خاتمی دعا می‌کنم و اذعان می‌کنند که از همه دوستان با تمام توان حمایت می‌کنم.» وی خاطرنشان کرد: «همه این حمایت‌ها در حالی است که در جلسات خصوصی انتقادها به عملکرد دولت‌ها مطرح می‌شود ولی در ملأ عام عمدتا رویکرد‌ها جنبه حمایتی دارد. حمایتی که برای پیشبرد نظام و انقلاب صورت می‌گیرد.»

رئیس اسبق بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: «چون این بزرگواران روسای‌جمهور را منتخب مردم دانسته و نظام جمهوری اسلامی را نظام مردم‌سالاری دینی می‌دانند و برای رای مردم ارزش قائل هستند تا زمانی که نظام و انقلاب پابرجا باشد این دست حمایت‌ها وجود دارند.»

زریبافان یادآور شد: «رهبر انقلاب در زمان احمدی‌نژاد نیز از دولت‌های نهم و دهم حمایت کردند و مجموعه این حمایت‌ها از روسای جمهور مختلف در یک سطح بوده و با یک چشم به همه نگاه می‌کردند. کمااینکه از همین دولت نیز حمایت‌های زیادی کردند و در عین حال انتقادات خود را نیز بیان داشتند.»

وی این حمایت‌ها را نوعی فرصت دانست که هم حضرت امام و هم رهبر انقلاب برای دولت‌ها ایجاد کرده و می‌کنند و تاکید کرد: «دولت‌ها هم باید قدردان باشند و بدانند با چنین پشتوانه‌ای جلو می‌روند.» عضو هیات دولت دهم، رهبری و مردم را ستون خیمه نظام دانست و گفت: «مردم با نگاه به رهبری در صحنه هستند؛ یعنی اگر رهبری حمایت کنند مردم هم حمایت می‌کنند و تا روزی که رهبری حمایت می‌کنند مردم در صحنه هستند.»

زریبافان با تاکید بر لزوم قدرشناسی مسئولان اجرایی بابت این حمایت‌ها گفت: «صحبت‌های اخیر رهبری در تقویت دولت بود و امید دادند که مشکلات کشور قابل حل است لذا مسئولان باید امیدوارانه برای حل مشکلات قدم بردارند.»

وی ادامه داد: «صحبت‌های رهبری در این زمینه‌ها کارشناسانه است و صرفا نوعی نصیحت و حمایت کلامی و تعارف‌گونه نیست، بلکه ایشان با طرح چنین مباحثی خط‌دهی کرده و مسیر را برای جامعه مشخص می‌کنند.»

رئیس سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران اضافه کرد: «باید بدانیم که رهبر انقلاب از همه مسئولان انقلابی‌تر هستند اما انقلابی‌گری را به معنای افراط نمی‌دانند. کمااینکه دیدیم درخصوص مفسدان اقتصادی خیلی قاطع بیان کردند رسیدگی‌های قضایی باید طبق قانون و با رعایت انصاف انجام شود.»

زریبافان ادامه داد: «شاهد هستیم که بسیاری از افراد انقلابی و ارزشی تحت تاثیر فضاسازی‌ها نظراتی می‌دهند که با نظرات ولی امر متفاوت است و این نشان می‌دهد تنها کسی که تحت‌تاثیر فضاسازی رسانه‌ای قرار نمی‌گیرد، رهبر انقلاب هستند ضمن اینکه حرف‌هایی که بیان می‌کنند نشان می‌دهد به همه این فضا اشراف دارند.»

وی افزود: «رهبری معتقدند که با حمایت از دولت می‌توان مشکلات را برطرف کرد. اگر دولت مستقر ساقط شود طبیعی است که درنهایت آب به آسیاب دشمن ریخته خواهد شد. تغییر دولت، هزینه سنگین برای نظام است و هرکسی در این خط باشد در زمین دشمن بازی می‌کند. نباید افراد، خود را انقلابی‌تر از رهبری بدانند. انقلابی عمل‌کردن به‌معنای تندی نیست.»

معاون دولت دهم در زمان ریاست‌جمهوری همچنین تصریح کرد: «عده‌ای با فضاسازی درصدد این هستند که نظام را منکوب کنند. بی‌تردید فضاسازی‌ها بیش از تحریم‌ها به کشور لطمه خواهد زد. از این رو عده‌ای از ساقط‌کردن دولت سخن می‌گویند.»

زریبافان درنهایت اشاره داشت که دولت باید از این فرصت استفاده کرده و با ترمیم و اصلاح کابینه، طبق سیاست‌های کلی نظام حرکت کند تا به امید خدا مشکلات حل شود.

نظر شما