شناسهٔ خبر: 27373651 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

اخبار کوتاه

صاحب‌خبر -

کور شدن چشم 
سرانجام نزاع بر سر اختلاف مالی

مردی که متهم است در یک درگیری چشم فردی را کور کرده است، مدعی شد در دفاع از خودش دست به این کار زده است و درخواست بخشش کرد.به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ مردی که متهم است در یک درگیری چشم فردی را کور کرده ‌است، مدعی ‌شد در دفاع از خودش دست به این کار زده است و درخواست بخشش کرد.این پرونده با ارسال شکایت مأموران حراست بیمارستان از یک بیمار به پلیس تشکیل شد. مرد جوان که سجاد نام دارد، روی تخت بیمارستان درخواست کرد پلیس را ببیند و گفت شکایت دارد. زمانی که مأموران در بیمارستان حاضر شدند، مرد جوان به پلیس گفت: چشمم به‌دلیل ضربه‌ای که فردی به نام شروین به من زده، کور شده ‌است، بنابراین از او شکایت دارم.زمانی که مأموران تحقیقات خود را آغاز کردند، شروین شناسایی و بازداشت شد. او به مأموران گفت: من و سجاد به‌دلیل یک مسئله مالی با هم اختلاف داشتیم. او روز حادثه به خانه من آمد؛ همسر صیغه‌ای من در خانه بود و سجاد به محض اینکه او را دید به جای اینکه آرام شود، بدتر کرد و با شوکر و چاقو به من حمله کرد و فحش ناموسی داد و وسایل خانه‌ام را شکست. من هم برای اینکه جلوی او را بگیرم بشقابی را به‌سوی او پرت کردم که چشمش را زخمی و کور کرد.با صدور کیفرخواست، پرونده برای رسیدگی به شعبه 10 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. متهم روز گذشته یک‌بار دیگر ادعای خود را مطرح کرد و گفت: اگر سجاد من را جلوی زن صیغه‌ا‌ی‌ام تحقیر نمی‌کرد، این کار را نمی‌کردم. او با چاقو و شوکر به من حمله کرد و من هم چیزی دستم نبود، ضمن اینکه زنم ترسیده ‌بود و در اتاق مخفی شده بود و جیغ می‌کشید.من هم بشقاب را به سمت سجاد پرت کردم که بتوانم جلوی ضربات او را بگیرم، اما باعث کوری‌اش شدم. بشقاب با ضربه‌ای که سجاد زده‌ بود شکسته ‌بود و تیزی آن به صورتش خورد و او را کور کرد. حالا هم از کرده خودم پشیمانم و درخواست بخشش دارم.با پایان جلسه رسیدگی، هیئت قضات برای صدور رأی دادگاه وارد شور شدند.

خودروی «شاسی‌بلند» مینی‌بوس را 
واژگون کرد

یک دستگاه خودروی سواری به علت نامعلومی با یک دستگاه مینی‌بوس برخورد کرد که درپی آن مینی‌بوس، به یک طرف واژگون شد.به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا؛ ساعت 6:08 دقیقه صبح دیروز حادثه تصادف در جاده مخصوص کرج، سه‌راهی ارج به سامانه 125 اعلام شد که با هماهنگی ستاد فرماندهی آتش‌نشانی تهران بلافاصله آتش‌نشانان ایستگاه 104 این سازمان به محل حادثه اعزام شدند.امیر عباس سرافرازی؛ رئیس ایستگاه 104 آتش‌نشانی تهران درباره جزئیات این حادثه اظهار کرد: یک دستگاه خودروی سواری به علت نامعلومی با یک دستگاه مینی‌بوس برخورد کرد که درپی آن مینی‌بوس فاقد مسافر، به یک طرف واژگون شد و هر دو وسیله‌نقلیه دچار خسارت زیادی شدند.وی افزود: آتش‌نشانان پس از قطع برق هر دو وسیله‌نقلیه و قرار دادن علائم هشداردهنده در اطراف صحنه تصادف، راننده مینی‌بوس (مرد پنجاه و پنج ساله) را که دچار مصدومیت جزئی شده بود، با رعایت نکات ایمنی از این وسیله‌نقلیه بیرون آورده و تحویل عوامل اورژانس دادند.بنابر اعلام پایگاه خبری 125؛ آتش‌نشانان با استفاده از جرثقیل راهور، مینی‌بوس را به حالت اولیه بازگردانده و به مکان امن منتقل کردند.

حمله میمون خانگی به آرایشگاه زنانه در بابل

یک میمون بعد از فرار از منزل به یک آرایشگاه زنانه در بابل حمله ور شد.مجتبی خالدی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد این حادثه اظهار کرد: یک میمون خانگی بعد از فرار از محل نگهداری خود در بابل وارد یک آرایشگاه زنانه شد و به یک دختر بچه هفت ساله که همراه مادر خود در آرایشگاه حضور داشت حمله ور شد و پای او را گاز گرفت.سخنگوی سازمان اورژانس کشور اضافه کرد: بعد از تماس با سامانه 115 و اعلام این اتفاق یک دستگاه آمبولانس برای انجام اقدامات لازم به محل اعزام شد و تکنسین‌های اورژانس این کودک مصدوم را به نزدیک‌ترین مرکز درمانی منتقل کردند.

واژگونی خونین خودرو سواری پژو 
در جاده «اهر - تبریز»

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی اهر از واژگونی سواری پژو در جاده «اهر - تبریز» نرسیده به گردنه گوئجه بئل خبر داد.به گزارش ایسنا، «مرتضی حسین‌زاده» در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: این حادثه 3 کشته و پنج مصدوم در پی داشت که بلافاصله توسط پایگاه‌های زنجیر بلاغ، ستارخان و ینگجه به بیمارستان باقرالعلوم اهر انتقال یافتند. وی افزود: در این حادثه بر اثر واژگونی خودرو پژو که پنج سرنشین داشت و برخورد آن با سه تن از مسافرین کنار جاده متأسفانه بلافاصله دو نفر از سرنشینان پژو کشته شدند و یک نفر از مسافرین نیز در بیمارستان جان خود را از دست داد و پنج مصدوم دیگر هنوز تحت مراقب هستند.رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی اهر با قدردانی از مردم در خصوص خبردهی به موقع، خواست تا در صورت بروز هر حادثه‌ای صحنه حادثه را خلوت کرده و با تلفن 115 تماس بگیرند.

برخورد اتوبوس با تریلی در محور اردستان ‌

‌فرمانده نیروی انتظامی اردستان گفت: بر اثر برخورد اتوبوس با کامیون کشنده در محور اردستان 16 نفر راهی بیمارستان شدند.‌غلامرضا هاشمی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا-‌ اظهار کرد: در پی وقوع یک فقره تصادف جرحی در ساعت 1:12 بامداد دیروزدر کیلومتر 2 محور اردستان - نایین در حوزه استحفاظی مرکز شهرستان، مأموران کلانتری مرکز و پلیس‌راه سریعاً به محل مذکور اعزام شدند.وی افزود: برابر اعلام مأموران حاضر در صحنه، مورد تصادف بین یک دستگاه اتوبوس با 25 نفر مسافر که از تهران به سمت شهر بابک کرمان در حرکت بود با یک دستگاه کامیون کشنده ماک رخ داده است.فرمانده نیروی انتظامی اردستان گفت: در این حادثه تعداد 16 نفر از مسافران مجروح و توسط عوامل اورژانس و هلال‌احمر به بیمارستان شهید بهشتی اردستان منتقل شدند که تعداد 13 نفر به صورت سرپایی مداوا و تعداد سه نفر به علت شدت صدمات وارده بستری شدند.هاشمی زاده با بیان اینکه هر دو وسیله نقلیه نیز با هماهنگی مقامات قضایی به پارکینگ منتقل شدند، افزود: علت وقوع حادثه برابر نظر کارشناسان تصادف پلیس‌راه اردستان بی‌احتیاطی و عدم رعایت فاصله طولی مناسب قبل از انجام سبقت از سوی راننده اتوبوس است.

مرگ پسر 17 ساله بر اثر غرق شدگی در دریای خزر

پسر ۱۷ ساله‌ای که همراه دوستش برای تفریح به دریای خزر رفته و در چاهی گیر افتاده بود، جان خود را از دست داد.به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ غروب روز پنجم مردادماه پسر ۱۷ ساله‌ای به نام حسین همراه دوستش به سواحل دریا خزر رفت و همراه دوستش وارد دریا شد.ناگهان در دریا گرفتار شد و در چاهی گیرافتاد، دوستش موفق شد تا جان خود را نجات دهد، اما حسین در آب ماند.دایی حسین در خصوص این ماجرای تلخ بیان کرد: پس از این حادثه، غریق نجات وارد دریا شد و او را بیرون آورد، اما حسین دچار ایست قلبی شده بود، به همین دلیل عمل احیا روی او انجام شد، اما به دلیل اینکه اکسیژن به مغز او نرسیده بود، مرگ مغزی شد.وی ادامه داد: حسین تا روز نهم مرداد در بیمارستان شهید رجایی تنکابن بستری بود که اعلام شد دچار مرگ مغزی شده است؛ به همین دلیل برای اهدای اعضا رضایت دادیم و حسین برای عمل اهدای عضو به بیمارستان سینای تهران منتقل شد و در روز دهم این عمل انجام شد و حسین به دیار حق شتافت.

هفت کشته و مجروح براثر ریزش تونل

معاون فنی و عملیات سازمان اورژانس کشور از ریزش تونل درون تپه خاکی خبر داد. به گزارش ایلنا، نوری معاون فنی و عملیات سازمان اورژانس کشور در ارتباط با جزئیات ریزش تونل درون تپه خاکی گفت: این حادثه حوالی ساعت ۱۱:۴۱ صبح دیروز در روستای عارف آباد کاشمر رخ داده است.
وی افزود: پس از تماس با سامانه ۱۱۵ اورژانس بلافاصله ۳ دستگاه آمبولانس جهت اقدامات لازم به محل حادثه اعزام شدند. معاون فنی و عملیات سازمان اورژانس کشور گفت: متاسفانه در این حادثه ۳ نفر جان خود را از دست دادند و ۴ نفر مجروح شدند که توسط تکنسین‌های اورژانس به نزدیکترین مرکز درمانی منتقل شدند.
 

برچسب‌ها:

نظر شما