شناسهٔ خبر: 27373004 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

ایستگاه روباتیک برای شارژ خودروهای الکتریکی

با توجه به گرمایش کره زمین و همچنین ضرورت کاهش استفاده از سوخت‌های فسیلی، این روزها محققان بر خودروهای الکتریکی تمرکز دارند و تلاش می‌کنند تا با رفع موانع موجود، بر تعداد این خودروها در جهان بیفزایند.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین /یکی از مشکلات خودروهای الکتریکی، شارژ شدن آنهاست چرا که هرمدل از این خودروها نیاز به ایستگاهی با ویژگی‌های مشخص برای سوخت‌گیری دارند و همین موضوع، دردسرساز است.

این بار محققان دانشگاه تکنولوژیGraz در اتریش با همکاری مهندسان کمپانی «بی‌ام و» و نیز مجمع مهندسان خودروسازی اتریش اقدام به طراحی و ساخت یک ایستگاه سوخت‌گیری روباتیک برای همه خودروهای الکتریکی کرده‌اند که تا حد زیادی می‌تواند این مشکلات را حل کند. در این ایستگاه که مجهز به چند دوربین حساس است، هر مدل خودرو الکتریکی می‌تواند قرار بگیرد و شارژ شود. دوربین‌های این روبات، از جهات مختلف از خودرو عکس می‌گیرد تا بتواند نوع خودرو را تشخیص داده و آن را شارژ کند.

نکته جالب این است که خودرو حتماً نباید دقیقاً در جایگاه سوخت قرار بگیرد و اگر کمی هم فاصله داشته باشد، بازوی روباتیک به سوخت‌رسانی آن می‌پردازد. گفتنی است که هر یک از خودروهای الکتریکی تنها در عرض چند دقیقه شارژ و سوخت‌گیری می‌شوند بدون اینکه محیط زیست را آلوده کنند. این ایستگاه‌ها می‌توانند هر مدل خودرو الکتریکی را شارژ کنند و به این ترتیب راه توسعه چنین محصولاتی، هموارتر از گذشته خواهد شد.

نظر شما