شناسهٔ خبر: 27372972 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در گفت و گوی تلفنی

آمریکا و کره جنوبی بر غیر اتمی شدن کره شمالی تاکید کردند

نیویورک- ایرنا- وزیران خارجه آمریکا و کره جنوبی در گفت و گوی تلفنی بر ادامه فشار حداکثری ضد کره شمالی تا غیراتمی شدن این کشور تاکید کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا از وزارت خارجه آمریکا، «مایکل پمپئو» و «کانگ کیونگ ها» به صورت تلفنی درباره تلاش های مرتبط با عاری سازی کره شمالی از سلاح اتمی گفت و گو کردند.
آنها همچنین بر لزوم حفظ فشار تا زمان دستیابی به عاری سازی کره شمالی از سلاح اتمی که کامل و تایید شدنی باشد به عنوان بخشی از توافق ترامپ و کیم تاکید کردند.
دو طرف بر تداوم گفت و گو و همکاری به منظور تقویت اتحاد آمریکا کره جنوبی متعهد شدند.
منابع خبری روز دوشنبه از دیدار قریب الوقوع رهبران دو کره در پیونگ یانگ خبر دادند که در صورت برگزاری این دیدار، سفر مون جائه‌-این به پایتخت کره شمالی، نخستین سفر رئیس جمهوری کره جنوبی به پایتخت کشور همسایه در بیش از یک دهه خواهد بود.
این و کیم پیش از این در ماه های آوریل و مه با یکدیگر دیدار کردند.
گفته می شود محور نشست پیش روی رهبران دو کره، گفت و گو درباره ادامه سرفصل های به دست آمده در دیدار کیم و ترامپ در سنگاپور است.
کره شمالی خواستار آن است که واشنگتن رسما پایان جنگ کره را اعلام و امنیت حکومت این کشور را تضمین کند؛ آمریکا نیز خواستار دریافت فهرست کاملی از سلاح‌های هسته‌ای و بالستیک پیونگ‌یانگ است و می خواهد این کشور تمام تسلیحات بالستیک و اتمی خود را از بین ببرد.
اروپام*1429

نظر شما