شناسهٔ خبر: 27372811 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان قم:

ترویج ازدواج آسان، مانع بروز بسیاری از معضلات فرهنگی و اخلاقی می شود

حوزه/ مسئول سازمان بسیج جامعه زنان استان قم، ترویج فرهنگ ازدواج آسان را مانع بروز و ظهور بسیاری از معضلات فرهنگی و اخلاقی در سطح جامعه عنوان کرد.

صاحب‌خبر -

مرضیه ابراهیم آبادی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: متاسفانه چشم و هم چشمی ها و رویکردهای تجملاتی در امر ازدواج باعث شده که هزینه یک مراسم ازدواج و بحث مهریه و جهیزیه بسیار بالا رود که این مساله خود منجر به کاهش رغبت برخی جوان ها به سمت ازدواج و همچنین بالارفتن سن ازدواج شده است.

وی افزود: در این میان سبک ازدواجی همچون ازدواج مقدس و آسمانی امیرالمومنین(ع) و حضرت فاطمه(س)، گمشده جامعه امروز ماست که در عین سادگی سرشار و زیبایی برکت دنیوی و اُخروی بوده است.

وی اضافه کرد: زندگی این دو مقام معصوم حقیقتاً برای هر زن و مرد مسلمان بلکه هر انسانی که طالب سعادت واقعی است، بهترین الگوست و وظیفه ماست که سیره و سبک زندگی و به خصوص نحوه ازدواج ایشان را به عنوان بهترین اُسوه برای نسل جوان به درستی تبیین و معرفی کنیم.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان استان قم ادامه داد: چنانچه ما به مساله ازدواج بر اساس رویکرد ائمه اطهار(ع) و به خصوص با الگوگیری از ازدواج امیرالمومنین(ع) و حضرت زهرا(س) بنگریم به خوبی در می‌یابیم که اساساً ازدواج یک امر مقدس معنوی است و نه مثل دیدگاه بعضی از افراد جامعه و خانواده ها که بیشتر آن را شبیه به یک نوع معامله و داد وستد می‌دانند و رنگ و بوی تجمل گرایی و چشم وهم چشمی به آن زده‌اند.

وی همچنین بیان داشت: از این حیث، عدم سخت‌گیری طرفین و خانواده‌ها در خصوص مهریه و جهیزیه و توجه به این موضوع بر اساس نگاه منطقی و ساده زیستی، همچنین کاهش مشکلات اقتصادی به خصوص بحث کار و مسکن از جمله الزاماتی است که باعث می‌شود جوانان به امر ازدواج علاقمند شده و با ترویج ازدواج آسان و به موقع از بروز بسیاری از مفاسد و معضلات اجتماعی و فرهنگی جلو گیری به عمل آید.

۳۱۳/۸

نظر شما