شناسهٔ خبر: 27372783 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

قرارگاه مردمی اربعین حسینی درپایتخت آغاز به کار کرد

تهران-ایرنا- آیین آغاز به کار قرارگاه فرهنگی، هنری و مردمی اربعین حسینی با حضور امام جمعه موقت تهران، رئیس سازمان فرهنگی وهنری شهرداری و شهردار منطقه هشت در شرق پایتخت برگزارشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سه شنبه شب امام جمعه موقت تهران در حاشیه آیین آغازبه کار قرارگاه اربعین حسینی گفت: قرار گاه فرهنگی و هنری مردمی اربعین با ابتکار سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران و همکاری مشارکت شهرداری منطقه هشت با حضور هنرمندان، صاحبان فکر و ادب شکل گرفت تا بستر بزرگ را در راهپیمایی اربعین حسینی فراهم کند.
حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی فرد با بیان اینکه اهل هنر زمینه انعکاس ارزش های والای این حرکت عظیم معنوی، انسانی، سیاسی را فراهم می کنند اظهار داشت: امیدوارم با حضور هنرمندان در این راهپیمایی بزرگ راه برای فهم مکتب عاشورا و دریافت ارزش های متعالی انقلاب حسینی بیش از گذشته هموار گردد.
همچنین رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران نیز به خبرنگار ایرنا افزود: ظرفیت اربعین حسینی عظیم است چرا که در این ایام شاهد اجتماع 15 میلیونی مردمی هستیم که همه دنیا اذعان دارند که این بزرگترین همایش معنوی و مذهبی است.
سعید اوحدی با بیان اینکه حضور عظیم مردمی برداشت های معنوی، فرهنگی و هنری خوبی را در بر دارد گفت: امشب قرار گاه فرهنگی هنری مردمی با مسئولیت سازمان فرهنگی و هنری شهرداری رونمایی شد تا بتوانیم سوگواری هنر اربعین را در ایام اربعین با فراخوان های مختلف در حوزه شعر، موسیقی آیینی، شعر آیینی، شعر حماسی، هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی، فیلم و سینما داشته باشیم.
وی تصریح کرد:این همه جمعیت عاشق، ایثارو صحنه های زیبا می تواند تولیدات مختلف در زمینه های هنر را در برداشته باشد.
اوحدی با اشاره به اینکه برنامه مختلف اربعین با همت مردم و بدون کمک بخش دولتی و شهرداری همه ساله انجام می شود گفت: در این زمینه مردم همیشه پیش قدم بوده و برای اعتقادات خود همیشه سنگ تمام گذاشته اند.
رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران همچنین به برنامه جاماندگان اربعین در تهران اشاره کرد و افزود: به علت برخی مشکلات و ناتوانی های جسمی، کهولت سن، عدم تمکن مالی برخی افراد و گرفتاری ها، امسال ازجاماندگان اربعین از میدان امام حسین(ع) تا حرم عبدالعظیم حسنی و میدان صادقیه تا حرم عبدالعظیم برگزار می شود.
به گفته وی سوگواره محرم و اربعین از اول صفر انجام خواهد شد.
همچنین شهردار منطقه هشت تهران به خبرنگار ایرنا گقت: امیدواریم در برنامه عظیم و باوقار اربعین و باتوجه به ظرفیت عظیم مردمی بتوان ابعاد ونکات نهفته در پیام سرور سالار شهیدان را به خوبی بیان کرد چرا که این خلا احساس می شود که اصحاب فرهنگ و رسانه در این حرکت خود جوش تاثیر گذار باشند.
بهمن نوری با بیان اینکه این قرارگاه در ابتدای راه خود است خاطر نشان کرد: با عنایت ابا عبدالله الحسین(ع)، شاهد گام های بزرگتری در این نمایش بزرگ مسلمان در اربعین باشیم.
این آیین مردمی که در معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه هشت برگزار شد مورد استقبال سیل بسیار زیاد هنرمندان، مسئولان و مردم قرار گرفت.
همچنین در این مراسم صحنه های مختلف از حضور مردم درمراسم اربعین سال گذشته به تصویر کشیده شد و اشعاری عاشورایی توسط عبدالجبار کاکایی و خلیل الله خلیلی حال هوای خاصی را از این ایام برای مردم تداعی کرد.
به گفته وی این کنگره از امروز فعالیت خود را آغاز کرد که حزئیات دقیق تر آن نیز در سایت اطلاع رسانی به سمع مردم خواهد رسید.
تهرام/7247 / 1539

نظر شما