شناسهٔ خبر: 27372692 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور:

تحقق اقتصاد مقاومتی و توسعه اجتماعی برنامه شورای فرهنگ عمومی است

اراک- دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی و توسعه اجتماعی در زمره ۱۵ برنامه اصلی و مهم شورای فرهنگ عمومی کشور است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا موالی زاده عصر سه شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: شورای فرهنگ عمومی کشور در راستای انجام رسالت خود ۱۵ برنامه را در حال حاضر دنبال می کند که شامل تقویت سرمایه اجتماعی، ارتقای اخلاق عمومی، زنان و خانواده، بهداشت و سلامت، نشاط اجتماعی، کاهش آسیب های اجتماعی، اشاعه دین، استدلال گرایی، تقویت روح ملی و شخصیت گرایی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، استفاده از ظرفیت های جوانان و تبیین فرهنگ، محیط زیست، معماری و شهرسازی و فضای مجازی است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور افزود: در رابطه با مسائل فرهنگی بایستی علاوه بر تصمیم گیری های کلی و کلان، ویژگی ها و شرایط هر منطقه از کشور نیز مورد بررسی دقیق قرار گیرد تا بتوانیم اصولی و درست برنامه ریزی و عمل کنیم.

موالی زاده بیان کرد: در حقیقت فرهنگ عمومی جامعه شامل رفتارهای مردم است که قابل پیش بینی است و در حقیقت از باورها نشات می گیرد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور خاطرنشان ساخت: برای حل مشکلات فرهنگی در سطح کشور بایستی به دنبال برنامه ریزی های عملیاتی باشیم و در این مسیر کارشناسانه و با رویکرد علمی قدم برداریم.

وی تصریح کرد: قطعا ارتقای فرهنگ عمومی جامعه بر بسیاری از مسائل تاثیرگذار است و زمینه تحقق توسعه اجتماعی را فراهم می کند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور ضمن اشاره به اینکه بیش از ۱۰ هزار نفر در شوراهای فرهنگ عمومی مشغول به فعالیت هستند، ادامه داد: شورای فرهنگ عمومی تلاش دارد تا از نظرات مفید و کارساز و کارشناسی در راستای ارتقای فرهنگ و سرمایه اجتماعی بهره بگیرد.

نظر شما