شناسهٔ خبر: 27371762 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

هنر، ابزاری مهم در ترویج سبک زندگی ائمه اطهار(ع)

گروه فرهنگی- مشاور مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) با اشاره به اینکه هنر جایگاه والایی در حوزه‌های دینی دارد، گفت: می‌توانیم کلام ائمه اطهار(ع) و سبک زندگی آن‌ها را از طریق هنرمندان بیان کنیم.

صاحب‌خبر -
هنر، ابزاری مهم در ترویج سبک زندگی ائمه اطهار(ع)به گزارش ایکنا از زنجان، احمد وفایی شامگاه سه‌شنبه در آیین اختتامیه نخستین جشنواره داستان‌نویسی به زبان ترکی از سری برنامه‌های شانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) اظهار کرد:  شعار این جشنواره «امام رضا(ع)، امام اخلاق و گفتگو» بود که از ویژگی‌های بارز این امام بزرگوار به شمار می‌رود.
وی با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره رضوی نباید تنها به ایام دهه کرامت محدود شود، عنوان کرد: تلاش داریم هفدهمین دوره جشنواره رضوی در طی ۱۰ ماه برگزار شود و دو برنامه آن ملی و در سطح کشور باشد.
مشاور مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) جشنواره رضوی را مهمترین رویداد فرهنگی کشور خواند و گفت:  مردمی بودن و شرکت آحاد مردم در آن یکی از مهمترین ویژگی‌های این جشنواره است؛ به عنوان مثال پیش‌بینی می‌شود امسال در جشنواره کتابخوانی رضوی بیش از یک میلیون نفر در سطح کشور شرکت کرده باشند.
وی با اشاره به اینکه ابراز ارادت هنرمندان به ساحت مقدس امام رضا (ع) از دیگر ویژگی‌های این جشنواره است، تصریح کرد: امروز ترویج محاسن این امام بزرگوار تنها به منبر و سخنرانی مربوط نمی‌شود بلکه هنر جایگاه بالایی را در معرفی ایشان بر عهده دارد.
وفایی با اشاره به اینکه دشمنان با به‌کارگیری هنر، صدها ماهواره را با انواع برنامه‌های هنری برای اهداف شوم خود هدایت می‌کنند، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب قرار داریم، باید هنر را در استخدام انقلاب دهیم و همان‌طور که هنرمندان در رشد و حرکت انقلاب از زبان هنر استفاده کردند این قبیل کارها را ادامه دهیم.
وی به آسیب‌شناسی جشنواره‌ها و شناسایی نقاط قوت و ضعف آن تاکید کرد و گفت: در بسیاری از استان‌ها افراد ترک زبان زندگی می‌کنند و توصیه می‌کنیم کارگاه‌های فنی و آموزشی داستان‌نویسی به زبان ترکی در شهرستان‌های مختلف برگزار شود.
مشاور مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) با اشاره به اینکه ترکی یکی از زبان‌ها مهم است و باید آن را حفظ کنیم، تصریح کرد: باید این زبان را در بیان معارف اهل بیت به‌کار بگیریم تا سال‌های بعد انبوه جمعیت را در این جشنواره‌ها شاهد باشیم و از سال‌های بعد ترجمه آثار نیز ارائه شود.
وی با اشاره به اینکه امروز در دنیای اطلاعات زندگی می‌کنیم اظهار کرد: اگر داستانک‌ها وارد شبکه‌های مجازی شوند مردم را تحت تاثیر قرار می‌دهند و می‌توانیم کلام ائمه اطهار(ع) و سبک زندگی آن‌ها را از طریق هنرمندان بیان کنیم.
انتهای پیام

نظر شما