شناسهٔ خبر: 27371519 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: شفا آنلاین | لینک خبر

دلیل اصلی دردهای مفصلی

دردهای مفصلی پا معمولا بیشتر در اثر حرکت‌های نامناسب و طولانی مدت مانند نشستن‌های نامناسب و ورزش‌های نادرست می‌تواند بروز کند و این اتفاق در هر سنی به‌ویژه سنین بالا بیشتر دیده می‌شود

صاحب‌خبر -
شفا آنلاین>سلامت>یک متخصص پزشکی ورزشی گفت: دردهای مفصلی می‌تواند در اثر رفتارهای نادرست ورزشی، حرکتی یا روش زندگی غلط و در هر سنی با میزانی متفاوت ایجاد شود و در مواردی نیازمند مراجعه به پزشک است.

به گزارش شفا آنلاین:دکتر شاهین صالحی با اشاره به اینکه دردهای مفصلی< Joint pains> از جمله دردهایی است که فردی ممکن است به آن مبتلا شود، اضافه کرد: آسیب‌های مفصلی می‌تواند در هر سنی رخ دهد و علل مختلفی هم در آن دخیل است.

وی اظهار داشت: دردهای مفصلی پا معمولا بیشتر در اثر حرکت‌های نامناسب و طولانی مدت مانند نشستن‌های نامناسب و ورزش‌های نادرست می‌تواند بروز کند و این اتفاق در هر سنی به‌ویژه سنین بالا بیشتر دیده می‌شود.


صالحی با بیان اینکه این دردها همیشه نشانه آرتروز یا التهاب مفصل نیست، اظهارداشت: همه ما احتمالا آشنایی کمی‌با درد مفاصل داریم، اما با شرایط بیرونی که منجر به ایجاد این دردها می‌شوند کمتر آشنایی داریم.

این متخصص پزشکی ورزشی ادامه داد: زنان به مراتب بیشتر از مردان به این بیماری دردناک مبتلا می‌شوند و عوامل زیادی از جمله استرس در آن دخیل هستند. مغز به نشانه‌های حسی واکنش بیش از حد نشان می‌دهد و این واکنش همراه با ناراحتی است.

وی اظهار داشت: در شرایطی که مغز واکنش‌های زیادی نشان می‌دهد درد فقط در مفاصل وجود ندارد و هر جای دیگری هم آن را می‌توان حس کرد. به خاطر داشته باشید که علایم می‌تواند مشابه سایر بیماری‌ها مثل آرتروز باشد و نباید در صورت تورم مفاصل به بدترین شرایط فکر کنید و بترسید.

صالحی تاکید کرد: اگر این ناراحتی بیشتر از دو هفته طول بکشد فرد بهتر است به پزشک مراجعه کند.طبنا

نظر شما