شناسهٔ خبر: 27371511 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

ازدواج حضرت علی(ع) و فاطمه(س) نمونه تکرار نشدنی در تاریخ است

گروه اجتماعی- رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دهگلان گفت: ازدواج حضرت علی و حضرت فاطمه(س)، زیباترین پیوند آسمانی در جهان اسلام که نمونه تکرار نشدنی در تاریخ است.

صاحب‌خبر -

ازدواج حضرت علی(ع) و فاطمه(س) نمونه تکرار نشدنی در تاریخ است

حجت‌الاسلام محمدعلی عظیمی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دهگلان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، با تبریک سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه(س) اظهار کرد: اولین روز از ماه ذی الحجه که دارای دو عید مبارک قربان و غدیر نیز است سالروز ازدواج زیباترین پیوند آسمانی در جهان اسلام است که نمونه تکرار نشدنی در تاریخ است.
وی افزود: در این روز فرخنده، حضرت علی (ع) با برترین بانوی جهان پیمان عشق بست و خدا، والاترین فرستاده خویش را بر این پیمان گواه گرفت. برکت ازدواج حضرت علی و حضرت زهرا، عمری به گستردگی آفتاب دارد، هم‏چنان که یاد و نام آن در تاریخ برای همیشه ماندگار شد.
حجت‌الاسلام عظیمی اعلام کرد: برکت ازدواج حضرت علی و حضرت زهرا، عمری به گستردگی آفتاب دارد، هم‏چنان که یاد و نام آن در تاریخ برای همیشه ماندگار شد.
وی بیان کرد: پیامبر گرامی اسلام(ص) ازدواج دخترش را به ساده‌ترین و راحت ترین شیوه انجام داد تا برای همه جوانانی که در آستانه زندگی مشترک هستند، سرمشق نیکویی باقی بماند. مهریه ۵۰۰ درهمی برای فاطمه علیهاالسلام مهتر زنان نیز،به همین هدف انجام شد.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دهگلان عنوان کرد: در روایات، افزون بر این مهریه که جنبه مادی و مالی دارد، مهریه های معنوی دیگری نیز برای آن بانوی بزرگ گفته شده است. در روایتی می خوانیم که حضرت زهرا علیهاالسلام از پدر تقاضا کرد که آن حضرت ازخدا بخواهند تا مهریه اش را شفاعت از مسلمانان گناهکار قرار دهد. این خواسته حضرت مستجاب شد و فاطمه علیهاالسلام شفیع و واسطه بخشش گناهکاران قرار گرفت.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی دهگلان بیان کرد: جریان ازدواج آن دو بزرگوار که به فرموده حضرت رسول (ص) خداوند فاطمه را به ازدواج علی در آورد نکات بسیار مهم آموزشی و الگویی وجود دارد که از آن جمله می‌توان به هم کفو و همتا بودن، خواستگاری بدون واسطه، قناعت، دوری از اشرافی گری و تجملات، سخت نگرفتن بر همدیگر، ملاک قراردادن معیارها و خصوصیات معنوی و دینی و اخلاقی، مهریه پایین، بنا کردن زندگی بر پایه محبت و عشق واقعی از روی شناخت، حجب و حیا و... اشاره کرد.
وی یادآور شد:به این خاطر است که یک پیوند با این ویژگی‌ها پیوند آسمانی لقب می‌گیرد که رضایت خدا و رسول خدا (ص) در آن وجود دارد.
انتهای پیام

نظر شما