شناسهٔ خبر: 27371374 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

ماه عسل تروریست های اقتصادی رو به پایان است

کشف انبارهای بزرگ احتکاربا همکاری مردم و مسئولان

چندین انبار لوازم یدکی خودرو، لاستیک، لوازم خانگی و مواد غذایی و پوشاک در شش شهر کشور کشف شد.

صاحب‌خبر -

مدیرکل تعزیرات استان البرز از کشف انبار لوازم یدکی خودرو متعلق به یکی از نمایندگی‌های شهرستان ارومیه در شهرستان ساوجبلاغ خبر داد.
علی‌اکبر مختاری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج با ‌اشاره به کشف 5 انبار کالا در استان البرز اظهار داشت: سه انبار از این انبارهای کشف شده مربوط به یک متهم است و دو انبار دیگر برای دو فرد متفاوت است.
وی افزود: یکی از انبارهای کشف شده لوازم یدکی خودرو بوده است که متعلق به یکی از نمایندگی‌های خودرو برای شهرستان ارومیه بود که در ساوجبلاغ انبار کرده بود.
مدیرکل تعزیرات استان البرز عنوان کرد: در انبار کشف شده لوازم یدکی خودرو حدود 3 میلیارد تومان لوازم یدکی خودرو کشف و مکان مورد نظر پلمب شد.
مختاری با بیان اینکه انبار بعدی کشف شده انبار MDF در فردیس بود که محل پلمب شد،گفت: سه انبار اصلی هم در کرج کشف شد که نزدیک سه میلیون قلم جنس در این انبار اعم از لوازم خانگی حدود 21 میلیارد تومان ارزش دارد و یک انبار کلا پوشاک که حدود یک میلیون بسته پوشک بچه کشف شد که آنها را در بازار نمی‌فروختند.
مختاری با بیان اینکه در مورد پوشک بچه با ارز 3800 تومانی وارد کشور شده بود، ادامه داد: خمیر دندان و شامپوهای کشف شده خارجی با قیمت ارز آزاد روز به فروش می‌رسیدند؛ مکان پلمب و برای صاحبان آنها پرونده قضایی تشکیل شده است.
مدیرکل تعزیرات استان البرز گفت: سه انبار کشف شده مربوط به متهمی است که سابقه قاچاق یک میلیارد و چهارصد میلیونی هم در تعزیرات حکومتی داشته است.
همچنین ۴ انبار احتکار انواع مواد مختلف از جمله حبوبات، روغن و لوازم یدکی توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) در استان قزوین کشف شد.
 به نقل از سپاه استان قزوین، 3 انبار احتکار در شهرستان بوئین زهرا و 1 انبار در شهر صنعتی لیا توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) کشف و شناسایی شد.
انبار حبوبات به میزان 19 تن توسط اطلاعات سپاه بوئین زهرا در شهر ارداق کشف و با دستور مقام قضایی پلمب شد که اکثر حبوبات وارداتی از کشور کانادا می‌باشد.
با تلاش نیروهای اطلاعات سپاه شهرستان بوئین‌زهرا انبارهایی شامل 90 کارتن روغن و ده‌ها کارتن انواع مواد شوینده وبهداشتی کشف و با دستور مقام قضایی پلمب شد.
همچنین از یک انبار لوازم یدکی مکشوفه احتکار شده 62قلم انواع لوازم ساخت کشور کره و دارای مارک اصلی به دست آمد. در حال حاضر امکان تعیین دقیق ارزش ریالی امکان‌پذیر نیست و به صورت تقریبی بیش از ده میلیارد تومان ارزش کالاهای مکشوف است.
دراین انبار انواع لوازم یدکی خودروهای کیا و هیوندا کشف شد.انبار کالای لوازم خانگی (انواع ام دی اف)بیش از 300 پالت به ارزش ریالی بیش از 10 میلیارد ریال نیز توسط سازمان اطلاعات سپاه قزوین در شهر صنعتی لیا شناسایی و پلمب شد.سرپرست معاونت بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی هم از شناسایی و کشف انبار شکر در بیرجند خبر داد و گفت: در این انبار ۱۰ تن شکر کشف شده است.
 علی تهوری اظهار داشت: این انبار کالا در منزل مسکونی قرار داشت و در همین ارتباط پرونده تخلف عدم اعلام موجودی کالا به ارزش 345 میلیون ریال تشکیل و برای سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان نیز از کشف 228 تن و 898 کیلوگرم کالای احتکار شده در بازرسی از 5 انبار در شهر زاهدان خبر داد.
سرتیپ محمد قنبری اظهار کرد: با کسب خبری مبنی بر احتکار مقادیر زیادی کالاهای اساسی و ارزاق عمومی توسط فردی سود جو در چهار انبار بزرگ در محدوده شهرک کارگاهی شهر زاهدان ماموران پلیس امنیت عمومی پس از شناسایی انبارها در بازرسی از این انبارها 40 دستگاه‌ پکیج، 124 تن و 898 کیلوگرم مواد غذایی احتکار شده شامل انواع روغن، چای، حبوبات، برنج، قند، شکر و... کشف که 2 تن و 345 کیلوگرم از این کالاها فاسد و تاریخ گذشته است.وی تصریح کرد: در همین رابطه ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی استان در بازرسی از یک کارگاه تولید نبات و آبنبات در حاشیه شهر زاهدان 21 تن و 500 کیلوگرم کالای غیربهداشتی کشف کردند.
قنبری با‌اشاره به اینکه ارزش‌ کالاهای کشف شده در مجموع 39 میلیارد و 400 میلیون ریال برآورده شده، خاطرنشان کرد: 2 فرد متخلف پس از تشکیل پرونده به مقام قضائی معرفی شدند.همچنین رئیس‌سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: 5 پرونده احتکار و اختفای کالا به ارزش سه میلیارد و 245 میلیون ریال در قالب طرح ویژه بازرسی و نظارت بر کالا و خدمات در استان تشکیل شد.داوود شهرکی افزود: هفته جاری سه انبار در شهرستان نهبندان اقدام به احتکار کالا کرده بودند که در آن کالای داخلی و خارجی قاچاق نگهداری می‌شد.
وی اظهار داشت: براساس بازرسی‌های صورت گرفته با همکاری اداره تعزیرات حکومتی و اماکن عمومی این سه انبار که در رسته‌های فروش برنج، چای، شکر و لاستیک اقدام به احتکار کرده بودند کشف و ضبط شد.
رئیس‌سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی بیان کرد: در این بازرسی‌ها مقدار 15 تن برنج، یک تن چای، 61 حلقه لاستیک کامیون و حدود چهار تن شکر به ارزش تقریبی 2 میلیارد و پانصد میلیون ریال کشف و ضبط شد.
وی ادامه داد: همچنین طی این مدت 2 انبار شکر و مواد غذایی در مرکز استان به اتهام اعلام نکردن موجودی شناسایی و به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.
شهرکی ارزش ریالی این 2 پرونده را 745 میلیون ریال اعلام کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما