شناسهٔ خبر: 27371355 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

حوادث کوتاه از کشور

صاحب‌خبر -
 رانندگی مرگبار
بابل – خبرنگار کیهان: سخنگوی سازمان اورژانس 115 شهرستان بابل گفت : برخورد شدید خودرو نیسان با تیر برق در شهرستان بابل دو کشته برجای گذاشت.
غلام نیا روشن افزود: در پی گزارش مردمی مبنی بر انحراف، واژگونی و برخورد شدید یک دستگاه خودرو نیسان یخچال‌دار به تیربرق در جاده بابل به قائمشهر محدوده روستای چمازکلا، ماموران اورژانس پایگاه هتکه پشت و تیم نجات ایستگاه شماره یک خیابان پرستار این شهرستان به محل حادثه اعزام شدند.
غلام‌نیا روشن افزود: در این حاثه دو نفر مرد حدود 45 و 20 ساله به علت شدت جراحات و خونریزی در دم جان سپردند.
علت حادثه در دست بررسی است.
نشر اکاذیب
زاهدان – خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان زابل از دستگیری عامل نشر اکاذیب در یکی از شبکه‌های اجتماعی در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ غلامرضا نجابت، گفت: کارشناسان پلیس فتا این فرماندهی در پی رصد فضای مجازی کانالی را در یکی شبکه‌های اجتماعی حاوی مطالب کذب و غیرواقعی که با هدف تشویش اذهان عمومی فعالیت داشت را شناسایی کردند.
وی افزود: ماموران این فرماندهی با استفاده از ادله و سرنخ‌های دیجیتالی بجامانده متهم را که مردی میانسال و خودش را نماینده یکی از دستگاه‌های اجرائی معرفی کرده بود را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی در اقدامی ضربتی در مخفیگاه دستگیر کردند.
پلمب انبار
ساری -خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان نکا گفت: 92  تن برنج، عدس و خرما احتکار شده در نکا کشف شد.
  سرهنگ هادی نصیری افزود: با هماهنگی قضایی در بازرسی از یک انبار در یکی از محلات شهرستان نکا ۸۰  تن برنج به همراه ۱۲ تن عدس و ۲۷۰ بسته خرما احتکار شده کشف شد.
وی ارزش ریالی کالا‌های کشف شده را بالغ بر ۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: باپلمب محل نگهداری کالا‌های احتکار شده متهم با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.
کشف عتیقه
جیرفت - ایرنا: سرپرست فرماندهی انتظامی جیرفت گفت: با تلاش ماموران پلیس امنیت سه قطعه عتیقه با قدمت پنج هزار سال در این شهرستان کشف شد.
سرهنگ رضا محمدرضایی، افزود: کارشناسان میراث فرهنگی در حال بررسی این اشیای عتیقه هستند و اخبار تکمیلی در این زمینه اعلام خواهد شد‌.
شهرستان جیرفت یکی از مناطق تاریخی استان کرمان به شمار می رود به گونه‌ای که بسیاری از کاوشگران اعلام کرده‌اند جیرفت متعلق به هزاره سوم قبل از میلاد بوده و نخستین تجربه شهرنشینی هم در این منطقه رقم خورده است.
مهار آتش سوزی
مشهد – خبرگزاری صدا و سیما: معاون عملیات آتش نشانی مشهد گفت: آتش‌سوزی انبار یک رستوران واقع در شهرک غرب مشهد با حضور به موقع آتش‌نشانان به سرعت مهار شد.
مهدی رضایی افزود: در پی تماس مردمی با سامانه ۱۲۵ و اعلام آتش سوزی یک واحد رستوران واقع در بلوار حجاب قاسم آباد تیم های اِطفاء حریق از ایستگاههای ۷و ۳۵ آتش نشانی به محل اعزام شدند.
 وی اضافه کرد: باحضور به موقع آتش نشانان حریق که از قسمت انبار صندلی های رستوران آغاز شده بود به سرعت مهار شد.
وی اظهار داشت: میزان دقیق خسارت و علت حریق در دست بررسی است.
سقوط مرگبار
قزوین – خبرگزاری صدا و سیما : رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس قزوین گفت: شهروند قزوینی با سقوط از طبقه ۱۸ یکی از برج‌های در حال احداث فرهنگیان در منطقه پونک، جان باخت.
سرگرد رحیم خامدی افزود: این مرد ۴۰ ساله که در ساختمان مشغول به کار بوده با سقوط از طبقه ۱۸ و پس از برخورد با میلگرد‌ها جان خود را از دست داده است.
وی اضافه کرد: در تحقیقات به عمل آمده از شاهدان حادثه و نماینده کارفرمای برج فرهنگیان، مشخص شد این حادثه، خودکشی نبوده، اما تحقیقات پلیس در خصوص علت این حادثه ادامه دارد.
تصادف دو خودرو
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی جلفا گفت: برخورد سواری پراید با مینی بوس در محور جلفا- خوی یک کشته و پنج مصدوم برجای گذاشت.
سرهنگ «یداله جهان آرا» افزود: با حضور ماموران در محل حادثه و در بررسی‌های اولیه مشخص شد، تصادف بین یک دستگاه خودرو سواری پراید با یک دستگاه مینی بوس به وقوع پیوسته که در این سانحه یک نفر از سرنشینان پراید در دم فوت کرده است.
وی ادامه داد : همچنین در این سانحه ، راننده پراید و چهار نفر از سرنشینان مینی بوس نیز به شدت مصدوم که با حضور عوامل اورژانس سریعاً به مرکز درمانی منتقل شدند.
وی عنوان کرد: علت حادثه بی احتیاطی از جانب راننده مینی بوس اعلام شده است.
  قاچاق دام
سرویس شهرستانها : فرمانده انتظامی خرمبيد از توقیف دو دستگاه کامیون بنز حامل دام قاچاق در اين شهرستان خبر داد.
سرهنگ «حميد جوكار» اظهار کرد: ماموران كلانتري مركزي سوريان این شهرستان  حین کنترل محورهای مواصلاتی به دو دستگاه كاميون بنز حامل احشام مشکوک و برای بررسی بیشتر خودروها را متوقف کردند.
وی افزود: با بررسی به عمل آمده مشخص شد این کامیون‌ها فاقد هرگونه مدارک دامپزشکی و بارنامه هستند.
فرمانده انتظامي شهرستان خرمبيد تصریح کرد: در بازرسی از خودروها، 147 راس گوسفند قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال کشف و فرد متخلف پس از تشکیل پرونده مقدماتی  به مرجع قضائی معرفی شد.

نظر شما