شناسهٔ خبر: 27371280 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی:

مردم از تبعیض قوه قضائیه و عدم برخورد با آقازاده ها ناراحتند/ فرسایشی بودن بررسی پرونده ها دست این قوه را می بندد

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی گفت: قوه قضائیه با صدور حکم اعدام برای فاضل خداداد ، تایید اعدام بابک زنجانی و ... نشان داد با قدرت عمل کرده است اما حتما باید با آقا زاده ها نیز برخورد شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی در تحلیل عملکرد قوه قضائیه با اشاره به اینکه سرعت رسیدگی قوه قضائیه به واسطه قوانینی که در اختیار دارد پایین است به خبرنگار تیتریک گفت: بازرپرسی، دادگاه بدوی، تجدید نظر، دیوان عالی کشور، ماده 477 و اخیار رئیس قوه قضایی به واسطه ظلم به افراد ایستگاه های متععدی است که یک پرونده مراحل قانونی خود را در آنها سپری می کند.

محمد جواد کولیوند افزود: فرسایشی بودن بررسی پرونده ها دست قوه قضائیه را بسته است و ورود پرونده های زیاد به دستگاه قضایی حجم کار را بالا برده است لذا نباید این قوه را گوشه رینگ برده و بگوییم عملکرد ضعیفی دارد.
 
وی اظهار داشت: صفر تا صد یک پرونده اگر با سرعت بررسی شود سه ماه طول خواهد کشید، همانند راننده ای که در خیابان پاسداران سربازان را با اتوبوس شهید کرد و اعدام شد.
 
کولیوند تصریح کرد: نامه ای که آیت الله آملی لاریجانی برای رهبری ارسال کردند و رهبر معظم انقلاب با آن موافقت کرد حذف برخی از ایستگاه های بررسی برای بالا بردن سرعت کار بود.
 
وی با اشاره به اینکه امیدواریم قوه قضائیه با قدرت با مفاسد برخورد کند گفت: این قوه با صدور حکم اعدام برای فاضل خداداد مفسد اقتصادی، تایید اعدام بابک زنجانی و ... نشان داد با قدرت عمل کرده است اما حتما باید با آقا زاده ها نیز برخورد شود.
 
کولیوند با تاکید بر اینکه نباید در برخورد با آقازاده ها مماشات کرد افزود: مردم اگر می گویند دستگاه قضایی ضعیف برخورد می کند به واسطه ناراحتی آنها از تبعیض است، چرا که معتقدند انسان های بدبخت به سزای اعمال خود می رسند اما عده ای مانع به سر منزل رسیدن پرونده یک آقا زاده می شوند.
 
وی اظهار داشت: البته باید در نظر داشت قوه قضاییه آقایان رحیمی، مشائی  و بقایی را زندانی کرد لذا این موارد نشان می دهد قوه قضائیه از هیچ پرونده ای کوتاه نخواهد آمد اما باید ایستگاه های رسیدگی را کم کرده و سرعت کار را بالا برد.
 
کولیوند  با اشاره به اینکه مگر یک قاضی در طول روز چند پرونده را می تواند بررسی کند تصریح کرد: تحویل 100 پرونده طی 30 روز به یک قاضی نشان دهنده رای به 4 پرونده با دقت و سرعت در هر روز است لذا نباید با توجه به فضای احساسی و روانی کشور، قوه قضائیه را به عنوان یک رکن نظام تخریب کنیم.
 
نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی خاتمه ضمن توصیه برای دفاع از قوه قضاییه گفت: تبعیض و حجم زیاد پرونده ها  دستگاه قضایی را فشل کرده و کار را بسیار سنگین خواهد کرد.
 
 
 
 
 

انتهای پیام/

نظر شما