شناسهٔ خبر: 27370481 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

بازگشت قاتل شوهرخواهر به زندگی

مرد جوان که شش سال قبل شوهرخواهر معتادش را کشته بود با جلب رضایت اولیای دم از قصاص رهایی یافت و دیروز از جنبه عمومی جرم محاکمه شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش جامجم، اصغر 40ساله بیستوهفتم بهمن ۹۰ به دنبال درگیری با شوهرخواهر معتادش به نام حبیب وی را با ضربه چاقو کشت و همانجا بازداشت شد. اصغر به درگیری اعتراف کرد و به بازسازی صحنه جرم پرداخت و در حالی که پدر و مادر حبیب برای وی حکم قصاص خواسته بودند، به قصاص محکوم شد .

حکم صادره در دیوان عالی کشور مهر تائید خورده و قطعی شده بود که وی توانست رضایت اولیای دم را جلب کند و به زندگی برگردد.

وی دیروز در شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی اصغر عبداللهی و با حضور یک قاضی مستشار پای میز محاکمه ایستاد.

ابتدای این جلسه نماینده دادستان کیفرخواست را خواند و گفت: با توجه به رضایت اولیای دم طبق ماده ۶۱۲ قانون مجازات اسلامی و جنبه عمومی جرم برای اصغر تقاضای مجازات دارم.

خواهرم را اذیت می کرد

سپس متهم در جایگاه ایستاد و در تشریح جزئیات ماجرا گفت: شوهرخواهرم سر ناسازگاری داشت. او معتاد بود و بارها خواهرم را کتک زده بود. خواهرم میخواست از او جدا شود اما اصغر حاضر به جدایی نبود. آخرین بار وقتی حرفهای خواهرم را شنیدم دلم برایش سوخت و به او قول دادم کمکش کنم.

به همین خاطر به مغازه پدر حبیب رفتم و از او خواستم تا با پسرش صحبت کند و او را برای جدایی از خواهرم قانع کند.

من به پدر حبیب گفتم اگر پسرش به ادامه زندگی مشترک با خواهرم علاقهای ندارند بهتر است آنها توافقی از هم جدا شوند. پدر حبیب هم که از پرخاشگریهای پسر معتادش ناراحت بود با من درد دل کرد و گفت حبیب او و همسرش را هم اذیت میکند. من در حال صحبت با پدر حبیب بودم که یک نفر با چوب به سرم کوبید. وقتی برگشتم متوجه حضور حبیب در مغازه پدرش شدم. او که حرفهای ما را شنیده بود بسیار عصبانی بود. او به سمتم حمله کرد ولی پدرش میان من و حبیب قرار گرفت تا دعوا بالا نگیرد. پدرش از من خواست مغازه را ترک کنم.

وی ادامه داد: من به خیابان رفته بودم که حبیب پشتسرم آمد و بار دیگر به من حمله کرد. من که کنترل اعصابم را از دست داده بودم با چاقویی که همراه داشتم یک ضربه به گردن او زدم.

وی در حالی که سرش را پایین انداخته بود گفت: من قصد کشتن شوهر خواهرم را نداشتم. او به من حمله کرد و من ناچار به چاقوکشی شدم. حالا شش سال و نیم است که در زندان هستم و در این مدت با سختی توانستم رضایت اولیای دم را جلب کنم.

حالا از قضات دادگاه تقاضا دارم در مجازاتم تخفیف قائل شوند .

در پایان جلسه هیات قضایی وارد شور شد تا رای صادر کند.

نظر شما