شناسهٔ خبر: 27370149 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

حجت الاسلام محمدی:

غفلت از مقوله هنر مهمترین آفت امروز امور فرهنگی است

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری، غفلت از مقوله هنر را یکی از آفتهای امروز امور فرهنگی دانست و گفت: نقش هنر در ترویج سبک زندگی دینی و قرآنی در شرایط کنونی جامعه کاربردی و اساسی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام مجتبی محمدی، معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری، پیش از ظهر امروز در نشست هم اندیشی فعالان فرهنگی این استان، برگزاری این نشستهای دورهمی را بسیار پر ظرفیت دانست و اظهار کرد: باید بکوشیم از ظرفیت بقاع متبرکه در راستای ترویج امور دینی نهایت استفاده را بکنیم.

وی با تأکید بر اینکه بقاع متبرکه متعلق به همه گروه ها است و دسته بندی در آن معنایی ندارد، ادامه داد: مخاطب بقاع متبرکه عموم مردم هستند، باید از این ظرفیت در راستای فعالیتهای فرهنگی و ترویج دین مبین اسلام نهایت استفاده را انجام دهیم.

حجت الاسلام محمدی، وقف را حامی امور فرهنگی کشور بیان کرد و افزود: متأسفانه تا به امروز آن چنان که باید از ظرفیت وقف برای ترویج امور دینی و فرهنگی در کشور خصوصا در استان استفاده نکرده ایم و این یک خسران بزرگ است.

وی با انتقاد از اینکه متأسفانه جریان سازی فرهنگی در استان به خوبی صورت نمی گیرد، تصریح کرد: یکی از نیازهای امروز امور فرهنگی، قرار گرفتن حول یک محور شاخص است که متأسفانه این محور در استان چهارمحال و بختیاری وجود ندارد، به همین دلیل کارها انسجام لازم ندارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه کننده کار در امور فرهنگی یک شرط اصلی است، خاطرنشان کرد: متولیان امور فرهنگی باید خود در مرحله نخست اهل عمل باشند و این یک اصل است.

این مقام مسؤول با بیان اینکه یکی از مهمترین نیازهای هر کار فرهنگی ابزار و تجهیزات لازم است، تصریح کرد: اگر می خواهیم در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن بایستیم باید ابزاری به روز و متناسب با نیازهای امروز جامعه داشته باشیم.

وی، غفلت از مقوله هنر را یکی از آفتهای امروز امور فرهنگی دانست و افزود: نقش هنر در ترویج سبک زندگی دینی و قرآنی در شرایط کنونی جامعه کاربردی و اساسی است.

حجت الاسلام محمدی با تأکید بر اینکه کار فرهنگی با امور مالی گره خورده است، ابراز کرد: دشمن برای بی بندباری در جامعه اسلامی با همه توان و تجهیزات وارد میدان عمل شده است، مقابله با توطئه های دشمن با دست خالی شدنی نیست./9457/پ۲۰۳/ب۱

نظر شما