شناسهٔ خبر: 27369698 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

خبرنگاران از امامزاده هجیج شهرستان پاوه در راستای اجرای طرح نشاط معنوی دیدن کردند

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا؛ ماموستا رمضانی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان پاوه در حاشیه این بازدید به خبرنگاران گفت:تنها امامزاده‌ای که بعد از ویس قرنی در بین مردم جایگاه دارد کوسه هجیج است.

photo_۲۰۱۸-۰۸-۱۲_۲۳-۰۳-۰۷

او افزود: کوسه هجیج تنها امامزاده‌ای است که بعد از ویس قرنی در بین مردم جایگاه ویژه‌ای دارد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان پاوه گفت: منطقه پاوه و اورامانات مهدعرفای متدین، با اخلاق و با صداقت است.

رمضانی ادامه داد: بزرگانی که در سال ۱۸قمری از منطقه کنونی سرپل‌ذهاب به ایران آمدند و جمعی از آنان هم به منطقه ما وارد شدند.

او افزود: شاهد و گواه این موضوع قرآن‌هایی است که هزاران سال قدمت دارد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان پاوه گفت: منطقه ما مهد علم و فرهنگ بوده و هست و امروز هم از وجود شخصیت‌های برجسته‌ای همچون ماموستا ملا قادر قادری که از سوی مقام معظم رهبری مرد سال نام نهاده شد بهره‌مندیم.

رمضانی ادامه داد: سید عبیدالله هجیج فرزند امام موسی کاظم علیه‌السلام بود که درسال۱۷۲هجری قمری از بغداد به سمت تفلی عراق حرکت، و نزد عالمی تلمس کرد و بعد از آن در روستای هجیج ساکن شد.

او افزود: سید عبیدالله قریب۵۰۰روایت پیامبر را حفظ بود و هفت مرید داشت که اینان را در باب علم و شناخت دین تربیت کردند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان پاوه گفت: در سال ۲۰۰هجری دار فانی را وداع گفت  و۱۳۰۰سال در بین اهل سنت مایه افتخار است.

ماموستا رمضانی ادامه داد: این بقعه قبل از انقلاب محل تجمع نداشت و با پیگیری ماموستا ملا قادر قادری و اداره اوقاف شهرستان پاوه و جمعی از مردم و مسئولین در نیمه دوم سال۹۵بازسازی شدو درخرداد سال  ۹۷ این وضعیت تکمیل شد.

او ادامه داد: یک میلیارد تومان نیز از محل اعتبارات هزینه شد و اکنون نیز کمی و کاستی‌هایی دارد که امیدواریم به همت خیرین سیستم سرمایشی و گرمایشی این بقعه را تجهیز کنیم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان پاوه گفت: طرح نشاط معنوی را با موضوع‌های متنوع قرآنی و اخلاقی در این بقعه و در شهرستان پاوه برای دانش‌آموزان اجرا کردیم که مورد توجه زوار قرار گرفت.

رمضانی در ادامه گفت: روستای هجیج افراد فرهنگی و فرهیخته‌ای در آن زندگی می‌کنند و حتی یک معتاد، قلیانی و سیگاری در این منطقه مشاهد نمی‌کنید.

خبرنگار: طیبه دولت آبادی

 

نظر شما