شناسهٔ خبر: 27369436 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مشاور مدیرعامل بنیاد بین اللملی امام رضا(ع)؛

ضرورت بهره مندی از ابزار هنر برای انتقال کلام و سبک زندگی معصومین

مشاور مدیرعامل بنیاد بین اللملی امام رضا(ع)گفت: این جشنواره تلاش می کند، کلام و سبک زندگی ائمه معصومین بالاخص امام رضا(علیه السلام) را به گوش جهانیان برساند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، وفایی مشاور مدیرعامل  بنیاد بین اللملی امام رضا(ع) عصر امروز(23 مرداد) در آیین اختتامیه جشنواره داستان نویسی رضوی به زبان ترکی با تقدیر از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در اجرای این جشنواره اظهار کرد: در دوره شانزدهمین جشنواره رضوی ارکان اصلی جشنواره  با تغییر تقویم اجرایی جشنواره و خروج آن از دهه کرامت تغییر کرد و مقرر گردید این جشنواره در طی 10 ماه در سراسر کشور اجرا شود.

 

وی با یادآوری اینکه تلاش خواهد شد تا در دوره های بعدی دو جشنواره ملی در استان ها اجرا کنیم، خاطرنشان کرد: در این دوره و دوره های بعدی شعی خواهد شد تا استانداران و ارگان های دیگر را پای کار بیاوریم چرا که این جشنواره بزرگترین رویداد فرهنگی کشور محسوب می شود.

 

این مقام مسوول افزود: مردمی بودن جشنواره رضوی و اظهار ارادات هنرمندان به ساحت امام هشتم از ویژگی های جشنواره رضوی محسوب می شود.

 

وفایی ادامه داد: امروز نباید در انتقال کلام ائمه معصوم(علیه السلام) به منبرها متکی بود، چرا که می توان از ابزار هنر برای انتقال کلام ائمه معصومین بهره‌مند شد که از اثرگذاری بالایی برخوردار است.

 

به گفته مشاور مدیرکل بنیاد بین اللملی امام رضا(ع) در جشنواره رضوی اظهار کرد: در چهل سالگی انقلاب اسلامی هستیم و دشمنان تمام تلاش خود را از طریق رسانه های معاند برعلیه اسلام و انقلاب به کار گرفته اند.

 

وی خاطرنشام کرد: هنرمندان این کشور با تمام وجود هنر خود را برای حرمت و رشد انقلاب اسلامی در اختیار انقلاب قرار داده اند.

 

وفایی بر ضرورت تشکیل اتاق فکر و آسیب شناسی در برگزاری این جشنواره تاکید کرد و کفت: یکی از وظایف اصلی ما این است که زبان ترکی را که از زبان های اصلی است را در قالب معارف و اهل بیت حفظ کنیم.

 

مشاور مدیرعامل بنیاد بین اللملی امام رضا(ع) در جشنواره رضوی با اشاره به اینکه ترجمه سخنان ائمه معصومین به زبان ترکی هم می تواند در جشنواره رضوی گنجانده شوند، گفت: می توان این آثار را از طریق شبکه های مجازی در اختیار مردم جهان قرار دهیم.

 

وی با اشاره به معجزات امام هشتم و انتقال این معجزات در قالب آثار هنری و نوشته به مردم دیگر کشورها، گفت: بسیاری از مردم خواسته های خود را از امام رضا گرفته اند.

 

این مقام مسوول در پایان خاطرنشان کرد: کلام و سبک زندگی ائمه معصومین را می توان از طریق این جشنوار به گوش جهانیان رساند.

 

نظر شما