شناسهٔ خبر: 27368612 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه همشهری | لینک خبر

قدوس در فغانس!

صاحب‌خبر -

اوسترشوندز برای استعدادهای سامان قدوس، تیم کوچکی به نظر می‌رسید و این ستاره از مدت‌ها قبل، تصمیم‌اش را برای ترک این باشگاه گرفته بود. بهترین مهاجم فصل گذشته لیگ سوئد، تا پایان جام جهانی صبر کرد و در تقویم منحصربه‌فرد لیگ فوتبال سوئد، تا همین هفته به بازی در ترکیب اوسترشوندز ادامه داد تا سرانجام به اولین بازیکن ایرانی تاریخ لیگ فرانسه تبدیل شود. او مشتریانی از اسپانیا و فرانسه داشت و سرانجام باشگاه سوئدی با پذیرفتن یکی از این پیشنهادها، سامان را در مسیر یک ماجراجویی تازه قرار داد. 
پروسه جدایی قدوس از فوتبال سوئد، کمی بیش از حد طولانی شد. چند رسانه انگلیسی، از توجه باشگاه منچسترسیتی به این هافبک-مهاجم خبر داده بود اما سیتی هیچگاه پیشنهادی برای به خدمت گرفتن سامان ارائه نکرد. او سپس به اسپانیا رفت و با مدیران باشگاه هوئسکا دیدار کرد. در تصاویر منتشرشده از این ملاقات، نشانه‌هایی از امضای توافق‌نامه دیده می‌شد اما قدوس تاکید کرد که تنها برای بازدید از این باشگاه به اسپانیا سفر کرده و نظر نهایی در مورد انتقال‌اش، تنها به باشگاه اوسترشوندز بستگی دارد. سامان این هفته به خاطر دیر ملحق‌شدن به هم تیمی‌ها، مسابقه تیمش را از روی نیمکت تماشا کرد اما از دقیقه 75 به زمین رفت و در حالی که بازی با تساوی بدون گل دنبال می‌شد، در دقیقه 88 توپ را به تور دروازه حریف رساند و چند دقیقه بعد، پاس گل دوم را به هم‌تیمی‌ها داد. بازی خداحافظی سامان در سوئد، باشکوه و تماشایی بود. او برای چندمین بار نشان داد که حضورش، چه تاثیری روی نحوه بازی  اوسترشوندز دارد. 
قرارداد رسمی سامان قدوس با رن فرانسه، هنوز امضا نشده و طبیعتا جزئیات این توافق، در اختیار رسانه‌های فرانسوی نیز قرار نگرفته اما به گفته کیندبرخ رئیس باشگاه اوسترشوندز، رن برای جذب قدوس مبلغ 3.5 میلیون یورو پرداخت کرده است. باشگاه فرانسوی همچنین متعهد شده در صورت پیوستن سامان به تیمی دیگر،  بیست درصد از مبلغ قرارداد بعدی او را به اوسترشوندز پرداخت کند. 
رن با سابقه 117 ساله‌اش، یکی از قدیمی‌ترین باشگاه‌های فوتبال فرانسه به شمار می‌رود. باشگاهی که به داشتن بهترین آکادمی فوتبال کشور فرانسه شهرت دارد و در یک دهه گذشته، ستاره‌های زیادی را به تیم ملی معرفی کرده است. نکته مثبت در مورد تیم جدید سامان قدوس، درگیر نبودن این تیم با خطر سقوط است. 
رن فرانسه از سال 1994 به بعد همواره در سطح اول فوتبال فرانسه حضور داشته و معمولا حتی به منطقه سقوط نزدیک نشده است. این در حالی است که هوئسکا، اصلی‌ترین گزینه سقوط در فصل جدید لالیگا خواهد بود. باشگاه رن فصل گذشته در رده پنجم جدول لیگ فرانسه قرار گرفت. این یکی از بهترین نتایج تاریخ باشگاه بود و هواداران قرمز و مشکی‌ها امیدوارند تیم‌شان در این فصل نیز نتایج ایده‌آلی به دست بیاورد. 
هدایت باشگاه رن، بر عهده صبری لموشی است. مردی که بعد از هدایت پارما، اینتر و مارسی، برای مدتی درآسیا مشغول به کار شد و سرمربیگری الریان و ام صلال قطر را بر عهده گرفت. تیم او ترکیبی از بازیکنان فرانسوی و آفریقایی را در اختیار دارد و سامان می‌تواند نیروی تازه‌ای به رن تزریق کند. 
لیگ فرانسه شاید به اندازه 4 لیگ معتبر اروپا تعقیب‌کننده نداشته باشد اما به شدت از سوی استعدادیاب‌های آلمانی، انگلیسی، اسپانیایی و ایتالیایی زیر ذره‌بین قرار می‌گیرد. هر سال ستاره‌های زیادی از فوتبال فرانسه به یکی از این 4 کشور منتقل می‌شود و قدوس در صورت درخشش در تیم جدیدش، شانس خوبی برای امضای یک قرارداد بزرگ‌تر خواهد داشت. عثمان دمبله، یکی از آخرین ستاره‌هایی بود که در رن به شهرت رسید. فوتبالیستی که ظرف دو سال از رن به دورتموند و از دورتموند به بارسلونا رفت و حالا در یکی از بهترین تیم‌های فوتبال دنیا حضور دارد.

نظر شما