شناسهٔ خبر: 27368579 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

تنیس رشته‌ای مغفول مانده در کشور ایران

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، فرهاد رحیمی در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: با توجه به مسائل مختلف که مردم در طول روز

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، فرهاد رحیمی در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: با توجه به مسائل مختلف که مردم در طول روز با آن درگیر هستند ورزش می تواند با ظرفیت های بالای خود نقش بسزایی در تامین سلامت افراد داشته باشد. با این وجود یکی از مشکلات ما کمبود سرانه فضای ورزشی است به نحوی که استاندارد سرانه ورزشی در دنیا 6 متر مربع به ازای هر فرد و میانگین جهانی آن سه مترمربع بوده در حالیکه این میزان در کشور ما حدود 7 دهم مترمربع و در شهر اصفهان که برچسب برخورداری نیز دارد این عدد تنها به 4 دهم می رسد.

وی با بیان اینکه ورزش از بعد اقتصادی و گردش مالی جایگاه ششم را در دنیا دارد، تصریح کرد: گردش مالی مسابقات در المپیک ریو چیزی حدود 8 میلیارد دلار بوده است که این رقم حدود یک پنجم فروش نفت کشور ما در طول یکسال است. بنابراین بسیار امیدوارم از ظرفیت های عظیم ورزش بتوانیم استفاده های بیشتری ببریم.

رییس هیات تنیس استان اصفهان ادامه داد: ورزش در تمامی حوزه ها ظرفیت های بسیار خوبی را دارا بوده و خدمات سبز به جامعه ارائه می دهد. به این معنا که هم در حوزه سلامت خدمات داده و هم هیچ گونه آلایندگی را برای جامعه ندارد.

سالمندی در کشورهای پیشرفته سن صد سال به بالا را شامل می شود

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در ادامه این نشست اظهار کرد: سلامت ابعاد مختلف جسمی و روانی دارد و ما در طول زندگی خود از این امر مهم نباید غافل شویم.

حیدرعلی عابدی با بیان اینکه ورزش باید جزو نیازمندی های روزانه جامعه قرار بگیرد، تصریح کرد: پرداختن به ورزش با هر میزان وقت به سلامت جسمانی بدن کمک کرده و باعث می شود به بیماری های مختلف مبتلا نشویم. در این مسیر باید سبک زندگی خود را اصلاح کرده که جزئی از آن ورزش و جزء دیگر آن تغذیه است.

وی گفت: امروزه در کشورهای پیشرفته عمر صدسال به بالا را سالمند حساب می کنند چراکه تا این سن به راحتی می توانند از پس کارهای روزمره زندگی خود بربیایند. استرس مهمترین آفت برای سلامتی افراد به ویژه خبرنگاران است که باید به شدت از آن دوری کنند.

حضور بخش خصوصی باعث رونق ورزش می شود

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این نشست صمیمی در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: خبرنگاران با وجود زحماتی که می کشند توجه کمتری به آنها صورت گرفته است.

سیدناصر موسوی لارگانی با بیان اینکه رشته مفرح تنیس رشته ای پردرآمد و پرمخاطب در دنیا است، تصریح کرد: این رشته در کشور ما مدتی مغفول مانده بود که البته با تلاشی که در حال صورت گرفتن است امیدوارم بتوانیم پرچم و نامی از کشورمان را با قهرمانان این رشته در دنیا در آینده ای نزدیک برافراشته کنیم.

وی در ادامه با اشاره به سرانه ورزشی شهرستان فلاورجان، گفت: سرانه ورزشی شهرستان فلاورجان 28 صدم مترمربع است که نشان دهنده سرانه بسیار پایین این شهرستان است. با این وجود ورزشکاران فلاورجان در سال 96 موفق به 60 مدال رنگارنگ در میدان های جهانی،‌آسیایی و کشوری شده اند که نشان دهنده عملکرد بسیار خوب ریاست محترم اداره ورزش و جوانان و ورزشکاران این شهرستان است.

وی اضافه کرد: بزرگان دین برای سلامتی انسان ارزش بسیاری قائل بوده اند و یکی از راه های سالم ماندن روح و جسم ما اهمیت دادن به ورزش است. امیدوارم با حضور بخش خصوصی بتوانیم ورزش را در کشور بیش از گذشته رونق دهیم.

46

انتهای پیام

نظر شما