شناسهٔ خبر: 27368342 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

يک متخصص مغز و اعصاب؛

بيماري 70 درصد مبتلايان به صرع با دارو کنترل مي شود

صاحب‌خبر -

وي افزود: بيماري 70 درصد مبتلايان به صرع با دارو کنترل مي‌شود و مي‌توانند زندگي عادي خود را ادامه دهند ولي حدود 30 درصد بيماران مصروع صرع مقاوم به درمان داشته يعني با مصرف 2 تا 3 مدل دارو حملات صرع آنها ادامه دارد.اين متخصص مغز و اعصاب با تاکيد بر اينکه براي تشخيص بيماران صرع مقاوم به درمان بايد بررسي دقيق صورت گيرد و مشخص شده که آيا دارو را به اندازه مصرف کرده‌اند يا خير، گفت: بنابراين در اين افراد تشخيص و ارزيابي مجدد، بررسي داروها، انجام ام آر آي و... ضرورت دارد و در صورتي که تأييد شود فرد مبتلا به صرع مقاوم به درمان است جراحي بسته به محل درگيري در مغز براي آن پيشنهاد مي‌شود.

قره‌گزلي ادامه داد: اگر محل تشنج که از مغز ساطع مي‌شود به طور مثال اندام راست بيمار باشد ممکن است با جراحي يک عمر فرد طرفي از بدنش فلج شود. بنابراين بيماران مصروع مبتلا به درمان برخي مي‌توانند با جراحي مداوا شوند و در عين حال جراحي براي برخي از آنها خطرساز بوده و زندگي‌شان را با معلوليت همراه مي‌سازد.

دبير سمپوزيوم علمي صرع مقاوم به درمان و اتوايمون، گفت: 5 درصد بيماران مصروع صعب‌العلاج را مي‌توان با جراحي درمان کرد و در اين سمپوزيوم جديدترين و آخرين دستاوردهاي پزشکي، راديولوژي، تشخيصي و درماني ارائه، مورد بحث و گفت‌وگو توسط صاحبنظران و اساتيد برجسته قرارمي‌گيرد.وي با اشاره به اينکه پيش‌بيني مي‌شود در کشور حدود 800 تا 900 هزار نفر مبتلا به صرع باشند، افزود: تصادفات، معلوليت‌ها و وضعيت‌هاي سوق‌الجيشي در اين زمينه تأثيرگذار است همچنين امروزه مشخص شده برخي از بيماران مصروع علت صرع‌شان مشکل خودايمني همچون بيماري‌هاي ام اس و روماتولوژي است. بنابراين براي اين افراد داروي درمان سيستم ايمني نيز تجويز مي‌شود که همه اين مباحث در سمپوزيوم علمي صرع مقاوم به درمان و اتوايمون مطرح مي‌شود.

سمپوزيوم علمي صرع مقاوم به درمان و اتوايمون 25 مرداد 97 در بيمارستان تريتا برگزار مي‌شود.

نظر شما