شناسهٔ خبر: 27368122 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

معلمان بازنشستگی خود را به پایان سال تحصیلی موکول کنند

مجید خدابخش روز سه شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان با بیان اینکه از لحاظ قانونی دستگاه تعلیم و تربیت می‌تواند بازنشستگان را تا یافتن افراد جایگزین به

صاحب‌خبر - مجید خدابخش روز سه شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان با بیان اینکه از لحاظ قانونی دستگاه تعلیم و تربیت می‌تواند بازنشستگان را تا یافتن افراد جایگزین به کار گیرد، گفت: در سال تحصیلی جدید با بازنشستگی افراد به ویژه در دی و بهمن ماه موافقت نکنید.
وی افزود: البته حق طبیعی معلمان است که در زمان موعود بازنشسته شوند ولی برای حفظ وضعیت سیستم آموزشی استان مجبور هستیم برخی از افراد را در بدنه سیستم نگه داریم.
استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: بعد از عید اتفاق خاصی در مورد سنوات و پاداش بازنشستگی رخ نمی‌دهد و اگر اکنون معلمی بازنشسته شود ممکن است دریافتی خود را سال آتی دریافت‌ کند.
وی بازنگری اساسی و ریشه‌ای در نظام آموزشی را ضروری دانست و گفت: اگر چنین نشود بی شک در بلند مدت دچار مشکل خواهیم شد بنابراین باید با برنامه ریزی دقیق و صحیح در این راستا حرکت کرد.
خدابخش با بیان اینکه باید در شیوه نظام آموزشی کشور تجدید نظر شود، اظهار داشت: اکنون در برخی کشورهای توسعه یافته، نظام آموزشی نسبت به گذشته تغییر یافته و برخی از رشته‌ها با یکدیگر ادغام شده است که از آن می‌توان به عنوان موج سوم نام برد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز چالش جدی پیش روی آموزش و پرورش کشور را بازنشستگی تعداد زیادی از معلمان در سال جاری اعلام کرد و گفت: از ایام تابستان به عنوان فرصتی برای فراهم کردن مقدمات بازگشایی مدارس در قالب شوراهای پروژه مهر استفاده می‌کنیم.
جعفر پاشایی خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت منابع مالی و انسانی، آموزش و پرورش با چالش مواجه است اما طبق تجربیات و برنامه ریزی‌ها اطمینان می‌دهم که برای اول مهرماه، هیچ دانش آموزی بدون معلم نخواهد بود.
وی با بیان اینکه اداره کل آموزش و پرورش استان تمامی ظرفیت‌های درون و برون سازمانی خود را به کار گرفته و پایگاه‌های مختلف در حوزه اسکان مهمانان تابستان در تبریز 2018 را توسعه می‌دهد، افزود: طی 23 روز گذشته، چهار هزار و 200 دانش آموز در حوزه‌های مختلف در استان مستقر شدند.
پاشایی گفت: برگزاری مسابقات ورزشی، جشنواره جابرابن حیان، مسابقات دانش آموزان تیز هوشان، نشست‌ها و همایش‌های ملی در استان نیز جزو برنامه‌های آموزش و پرورش استان برای توسعه‌ ارتباطات فرهنگی در سطح ملی محسوب می‌شوند.
به گزارش ایرنا، امسال حدود 3 هزار و 400 معلم در آذربایجان شرقی در آستانه بازنشستگی قرار دارند.
آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با 39 ناحیه و منطقه دارای 692,868 نفر دانش آموز شامل329,278 نفر دانش آموز دختر و 363,590 نفر دانش آموز پسر است که زیر نظر 47 هزار کادر فرهنگی در 8,077 مدرسه تحصیل می کنند.
6132/518
انتهای پیام

نظر شما