شناسهٔ خبر: 27367919 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

مسئول مدارس قرآنی معاونت تهذیب حوزه:

تحول قرآنی نیاز حوزه انقلابی است

حوزه/ مسئول مدارس قرآنی معاونت تهذیب حوزه با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر این که در عرصه فرهنگ باید جهادی عمل کرد، گفت: تحول قرآنی در مدارس علمیه نیاز حوزه انقلابی است، لذا اگر طلاب به قرآن مسلح شوند، تهاجم فرهنگی تاثیری نداشته و پیشرفت تهذیبی و علمی را به دنبال خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام ذبیح الله طاهری در گفت ‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، با اشاره به آیه 49 سوره عنکبوت« بَلْ هُوَ آيَاتٌ بَيِّنَاتٌ فِي صُدُورِ الَّذِينَ أُوتُوا الْعِلْمَ وَمَا يَجْحَدُ بِآيَاتِنَا إِلَّا الظَّالِمُونَ» بلکه این قرآن آیات روشن الهی است در لوح سینه آنان که(از خدا نور) علم و دانش یافتند، و آیات ما را جز مردم ستمکار انکار نکنند، گفت: سینه اهل علم، جایگاه اصلی آیات الهی بوده و حفظ قرآن نوعی عمل به آیه شریفه است. 

مسئول مدارس قرآنی معاونت تهذیب حوزه ادامه داد: از آنجا که انبیاء(ع) الهی آیات قرآن را در سینه داشتند طلاب علوم دینی باید دنباله رو آنان باشند تا به قله کمال  برسند. 

حجت الاسلام طاهری با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید نسبت به ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه است، اظهار کرد: طلاب با حفظ قرآن و مسلح شدن به آیات الهی، با اسلام ناب محمدی(ص) آشنا می شوند.

وی از افتتاح مدارس قرآنی در کشور و شروع بکار شعبه کرمانشاه به عنوان مدرسه حافظین آیات وحی خبر داد و گفت: برنامه درسی سطح یک مدارس حفظ قرآن را با برنامه آیات الهی و سطح دو را از احادیث و روایات تنظیم شده است و نباید در محاورات علمی و برنامه های تبلیغی منبرهای ما خالی از آیات الهی و روایات باشد.

مسئول مدارس قرآنی معاونت تهذیب حوزه با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر این که در عرصه فرهنگ باید جهادی عمل کرد، افزود: تحول قرآنی در مدارس علمیه نیاز حوزه انقلابی است، لذا اگر طلاب به قرآن مسلح شوند، تهاجم فرهنگی تاثیری نداشته و پیشرفت تهذیبی و علمی را به دنبال خواهد داشت.

حجت‌الاسلام طاهری با بیان اینکه حافظان قرآن با نیت رساندن آیات الهی به گوش مردم، قدم در این راه گذاشته اند، گفت: قرآن معجزه الهی، در عین حال که عربی است اما تاثیرات خود را در نفوس انسانها دارد، دنیای امروز تشنه آیات الهی است.

نظر شما