شناسهٔ خبر: 27367178 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

مسکو آماده گفت‌وگو با واشنگتن درباره جدیدترین تسلیحات راهبردی‌اش است

معاون نخست‌وزیر روسیه از آمادگی مسکو برای گفت‌وگو با آمریکا درباره تسلیحات راهبردی جدید خود خبر داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه امروز (سه‌شنبه) گفت مسکو آمادگی دارد تا درباره جدیدترین تسلیحات راهبردی خود با آمریکا گفت‌وگو کند.
بنا بر گزارش خبرگزاری «رویترز»، معاون وزیر خارجه روسیه گفته است این آمادگی در شرایطی مطرح می‌شود که تسلیحات راهبردی اصلا بخشی از پیمان کنترل تسلیحات «INF» (پیمان نیروهای هسته‌ای میان برد) که مورد مناقشه با آمریکاست، به حساب نمی‌آید.
بر اساس این گزارش، پیمان کنترل تسلیحات «INF» در دهه 1980 میان آمریکا و جماهیر شوروی سابق به امضا رسید.
ریابکوف همچنین تأکید کرد که آمریکا یک توافق دوجانبه دیگر موسوم به پیمان «استارت» (پیمان کاهش تسلیحات راهبردی) را نیز نقض کرده و در حال مدرن سازی تسلیحات خود است.
وزارت دفاع روسیه چندی پیش و پس از دیدار «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور این کشور با «دونالد ترامپ» همتای آمریکایی‌اش در هلسینکی فنلاند از آزمایش چندین سلاح راهبردی خبر داد. این تسلیحات پیشتر در سخنرانی سالانه «وضعیت کشور» رئیس‌جمهور روسیه رونمایی شده بود.
دیدار دوجانبه میان «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه 16 جولای (25 تیرماه) در کاخ ریاست‌جمهوری فنلاند در هلسینکی برگزار شد. این نخستین دیدار رسمی و برنامه‌ریزی شده سران دو کشور روسیه و آمریکا از زمان به قدرت رسیدن ترامپ در کاخ سفید بوده است. پوتین و ترامپ پیش از این نیز دو بار دیدار کرده بودند اما در حاشیه اجلاس‌ها و نشست‌های بین‌المللی و تاکنون نشستی رسمی میان سران دو کشور برگزار نشده بود.

نظر شما