شناسهٔ خبر: 27367071 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

خزانه‌دار شورای شهر تهران:

روابط سببی و مناسبات لهجه‌ای شاخص جذب نیرو نیستند

خزانه‌دار شورای شهر تهران گفت: روابط سببی و نسبی و مناسبات لهجه‌ای شاخص تعیین‌کننده برای جذب نیرو نیست، ما به مردم قول دادیم و باید به‌گونه‌ای عمل کنیم تا شاهد تحول نیروی انسانی باشیم.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سید حسن رسولی در مراسم رونمایی از سند برنامه عملیاتی توسعه منابع انسانی منطقه ۱۵ شهرداری تهران بابیان اینکه در آستانه ورود به یک‌سالگی دوره جدید مدیریت شهری، شاهد آغاز و پیشرفت حرکت علمی و عملیاتی دریکی از بخش‌های مهم سازمانی و مدیریتی هستیم، اظهار کرد: باید میان نقش پارلمان شهری و حوزه مدیریت شهری تفکیک قائل شد و معتقدم این دو حوزه می‌بایست برای افزایش کارآمدی و اثربخشی از حد اعلای انسجام راهبردی برخوردار باشند.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: تلاش کردیم انضباط مالی و شفافیت‌ها را در کوتاه‌ترین زمان ممکن عملیاتی کنیم. برای نمونه تمامی معاملات بالای یک میلیارد تومان بر روی سامانه قرار گرفت تا با شفافیت گلوگاه‌های فساد شناسایی شوند، همچنین در یک تصمیم جدی انتخاب حسابرس شهرداری از طریق فراخوان و در حضور تمامی شرکت‌کنندگان برگزار شد تا شائبه‌ای ایجاد نشود.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۵ و شش ماه اول سال ۹۶، ۵۲ درصد از معاملات شهرداری تهران به روش ترک تشریفات و بدون مناقصه واگذارشده است، گفت: طبق قولی که به مردم دادیم، هیچ کدام از اعضای شورای شهر برای تصدی پست یا مسئولیت دولتی از شورای شهر خارج نخواهند شد. مردم از ما توقعاتی دارند که اعضای شورا پاک دستانه و بی‌منت برای مردم کار کند، اعضای شورا نیز خدمه مردم هستند و با وکالت از آن‌ها، شهرداری تهران را راهبری می‌کنند. مجدداً تأکید می‌کنم که باید از خویش گزینی در مدیریت شهری دوری‌کنیم.

به گفته رسولی، در تبصره‌های ۴ و ۱۵ بودجه امسال به موضوع نیروی انسانی توجه شده است، در تبره ۴، مقرر شد هر ساله به جای ۴ درصد ۶ درصد از شاغلین شهرداری کاهش یابد و ۵۰ درصد از نیرو‌های خارج شده به صورت تخصصی مجددا وارد شهرداری شوند، این اقدام برای چابک سازی و کارآمدی شهرداری است. البته باید این رویه در برنامه پنج ساله سوم نیز در نظر گرفته شود. همچنین شهرداری تهران و واحد‌های تابعه باید سالانه ۱۰ درصد از سطوح سازمانی و عناوین شغلی خود را با هرس عالمانه سازمانی کاهش دهد، این کاهش باید از سطوح بالایی باشد.

نظر شما