شناسهٔ خبر: 27366513 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

لاوروف: با ترکیه و ایران تروریسم را در سوریه نابود کردیم/ هدف تحریم ها تاثیرگذاری بر روند آستانه است

وزیر امور خارجه روسیه که به ترکیه سفر کرده است، گفت: روسیه، ایران و ترکیه با همکاری یکدیگر توانستند بر تروریسم در سوریه پیروز شوند و تحول اساسی در این کشور بحران زده ایجاد کنند.

صاحب‌خبر -

العالم - اروپا

سرگئی لاوروف روز سه شنبه در جمع خبرنگاران در آنکارا خاطرنشان کرد: هر سه کشور در برخی مسائل رویکردهای متفاوتی در خصوص سوریه داشتند، اما با پیروی از عقلانیت مسائل مشخصی را حل و در مبارزه علیه تروریسم با یکدیگر همکاری خوبی داشتند که نتیجه آن قلع و قمع داعش در سوریه شد.

وی با بیان اینکه تنها چند گروه تروریستی پراکنده هم اکنون در سوریه وجود دارد، افزود : هدف فعلی ما (ایران، ترکیه و روسیه) سرکوبی گروه تروریستی جبهه النصره است.

هدف تحریم ها تاثیرگذاری بر روند آستانه است

وزیر خارجه روسیه این احتمال را بعید ندانست که هدف تحریم های غرب (آمریکا) علیه روسیه، ایران و ترکیه تاثیرگذاری بر روند موفق مذاکرات صلح آستانه در باره سوریه باشد.

لاوروف توضیح داد: ما ارتباط مستقیمی بین تحریم ها و بحران سوریه نمی بینیم اما در اظهارات مقام های آمریکایی و تحریم های آنان علیه هر سه کشور نشانه هایی از این مساله دیده می شود.

وزیر خارجه روسیه گفت: آمریکا نه فقط نمی خواهد که مذاکرات آستانه به نتیجه مشخصی برسد حتی تلاش دارد آن را روند ناموفقی جلوه دهد.

وی خاطرنشان کرد: چنین تلاش هایی قبلا نیز صورت گرفته است و احتمالا در آینده نیز ادامه خواهد داشت.

تحریم ها غیرقانونی است 

وزیر امور خارجه روسیه در ادامه تشدید تحریم ها از سوی آمریکا را رویکردی غیرقانونی خواند و ادامه داد: آمریکا برای برتری یافتن در همه جا و تحمیل خواسته های خود بر دیگران دست به چنین اقداماتی می زند و حتی متحدان خود را هم مجازات می کند.
 

نظر شما