شناسهٔ خبر: 27365797 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

وزارت نیرو برای فرونشست دشت‌های خراسان جنوبی برنامه ندارد

R41348/P1357/S6,56/CT11

مدیران صنعت آب و برق خراسان جنوبی در حالی با مجمع نمایندگان خراسان جنوبی دیدار داشتند که در این دیدار به موضوعاتی از جمله عدم کیفیت مطلوب آب بیرجند و عدم برنامه‌ریزی وزارت نیرو برای فرونشست‌ها اشاره شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، امروز روز پرکار مجمع نمایندگان خراسان جنوبی با مدیران دستگاه‌های مختلف بود که در نخستین دیدار با مدیران صنعت آب و برق خراسان جنوبی دیدار و گفت‌وگو داشته و در این دیدارها به مسائل و مشکلات استان در این دو حوزه پرداخته شد.

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: کیفیت آب شرب بیرجند مطلوب نیست و باید مد نظر مدیران قرار گیرد چون بحث سلامتی مردم مطرح بوده و باید ارتقا کیفیت آب بیرجند مدنظر باشد. 

وی افزود: تعداد زیادی از روستاهای شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف آب نداشته و در توزیع اعتبارت حوزه آب باید به تعداد جمعیت روستایی که با مشکل مواجه هستند توجه شده و میزان بحران آب مدنظر قرار گیرد.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی و نماینده قاین و زیرکوه در مجلس نیز در این دیدار اظهار داشت: متأسفانه برخی از تیرهای برق که بیشتر در روستاهای خراسان جنوبی دیده می‌شود فرسوده هستند و نیاز به تعویض داشته و از سویی برخی تیرهای برق قبل از آنکه بخواهد از آنها استفاده شود فرسوده شده‌اند. 

فرهاد فلاحتی افزود: در زمینه افزایش تولید برق تذکری به وزیر نیرو دادیم که این خاموشی‌ها در نتیجه بی‌توجهی به تولید برق است و باید در افزایش تولید برق وزارت نیرو برنامه جدی داشته باشد.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی گفت: نیروگاه شهید کاوه در قاین در حال حاضر در بخش سیکل بخار کار می‌کند که اگر سیکل ترکیبی افزوده و اجرایی شود می‌توان بهره‌وری زیادی داشت. 

وی افزود: در خاموشی‌ها به گونه‌ای برنامه‌ریزی نشود که در این ایام گرم تابستان در ساعت گرم برق مردم قطع شود چون مردم ایران سرانه مصرف برق کمی دارند و با این وجود باید کمترین خاموشی‌ها را داشته باشیم. 

فلاحتی داشت: در زمینه خاموشی و روشن بودن تیرهای چراغ برق به ویژه در روستاها باید نظارت بیشتری صورت گیرد چون دیده شده در ساعت روز چراغ‌های معابر روشن است. 

نماینده مردم شهرستان‌های طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: شهرستان طبس یکی از نقاط گرم در استان است اما گاهی در اوج گرمای ظهر خاموشی را شاهد هستیم که بارها مردم در این خصوص گلایه داشته‌اند. 

محمدرضا امیرحسنخانی در زمینه مشکلات آب در خراسان جنوبی افزود: تأمین آب شرب باید اولویت اول برای استان باشد چون مردم چه در شهر و روستا با مشکلات مواجه هستند.

وی گفت: باید میزان تولید برق در خراسان جنوبی افزایش یابد تا هم برای صادرات و هم برای تامین برق مورد نیاز در استان مناسب باشد.

نماینده مردم شهرستان‌های طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وزارت نیرو برای فرونشست‌های دشت‌ها به ویژه دشت سرایان برنامه نداشته و نیازمند تدبیر ویژه است.

انتهای پیام/ح

نظر شما