شناسهٔ خبر: 27365016 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

عضو هیئت رئیسه مجلس:

ورود دیوان محاسبات کشور به پرونده ارز بگیران دولتی/ بانک مرکزی لیست ارز بگیران را منتشر کند

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: بانک مرکزی موظف است لیست ارز بگیران دولتی را در سایت خود منتشر کند اما این کار را انجام نداده و باید پاسخگو باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در گفتگو با  صبح توس؛ ضمن اشاره به عدم انتشار فهرست ارز بگیران دولتی اظهار کرد: فهرست ارز بگیران دولتی توسط قوه قضائیه از دولت مطالبه شده است و این لیست را بانک مرکزی در اختیار دستگاه‌های نظارتی گذاشته است.


وی افزود: یعنی بانک مرکزی این فهرست را به قوه قضائیه و دیوان محاسبات تحویل داده است؛ اما اینکه این ارزهای دولتی به‌صورت صحیح مصرف‌شده یا خیر باید توسط دستگاه ای نظارتی بررسی شود.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس با تأکید بر اینکه مسئله امروز دریافت لیست و اسامی افرادی که ارز دولتی را دریافت کرده‌اند نیست، گفت: این لیست توسط دولت با کمی تأخیر به قوه قضاییه تحویل داده شد که به همین دلیل برخورد صورت گرفت و تا آنجا که من مطلع هستم اکثر لیست‌ها در اختیار قوه قضاییه قرار گرفته است.

 

قاضی‌زاده بیان کرد: بانک مرکزی موظف است لیست ارز بگیران دولتی را در سایت خود منتشر کند اما این کار را انجام نداده و باید پاسخ عدم انتشار آن را بدهد.

 

وی افزود: البته من نیز مطلع نیستم که ممکن است لیست‌های دیگری نیز موجود باشد یا خیر اما آنچه من اطلاع دارم این است که منتشرشده و دستگاه‌های نظارتی باید نظارت کنند.

 

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه دستگاه نظارتی که باید در این زمینه وظیفه خود را انجام دهد، دیوان محاسبات کشور است، بیان کرد: دیوان محاسبات نیز در این زمینه ورود کرده است و آن را دریافت کرده و در صورت تخلف نیز حتماً پرونده تشکیل داده، آن را به مجلس ارائه می دهد و برخورد می‌کند.

 

وی تصریح کرد: در خصوص سؤال از رئیس‌جمهور نیز از سوی هیئت‌رئیسه ارسال‌شده و آقای روحانی یک ماه فرصت دارد که تعیین زمان بکنند و در مجلس حضور پیدا کنند.

 

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سؤال نمایندگان از رئیس‌جمهور، عنوان کرد: در خصوص لیست ارز بگیران دولتی نیز سؤالی از رئیس‌جمهور پرسیده نمی‌شود و این موضوع جزو 5 سؤالی که مجلس قصد دارد از رئیس‌جمهور بپرسد نیست.

 

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر ادامه استیضاح‌هایی که مجلس بنا دارد انجام دهد، خاطرنشان کرد: اینکه آیا آقای آخوندی وزیر راه استیضاح می‌شوند یا خیر اطلاعی ندارم، اما استیضاح وزیر اقتصاد در مجلس مطرح است لذا اگر تعداد امضای آن در حدنصاب بماند استیضاح می‌شوند.

 

انتهای پیام/

نظر شما