شناسهٔ خبر: 27364597 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: نصر-قدیمی | لینک خبر

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان‌شرقی، عنوان کرد:

علم، فن و ثروت‌افزایی، رویکرد اصلی دانشگاه جامع علمی کاربردی در حوزه پژوهش

نصر: رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان‌شرقی رویکرد اصلی این دانشگاه در حوزه پژوهش را علم، فن و ثروت‌افزایی، عنوان کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر نصر، نشست خبری رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان‌شرقی، پیش از ظهر امروز با حضور جمعی از اصحاب رسانه و مطبوعات استان برگزار شد.

"فرزان قالیچی" در این نشست ضمن قدردانی از فعالیت های بی شائبه خبرنگاران در حوزه اطلاع رسانی و افزایش آگاهی عمومی، شهادت شهید صارمی در مزار شریف و نام گذاری این روز به نام خبرنگار را روزی مهم در عرصه فرهنگ کشور عنوان کرد.

وی در ادامه به آغاز ثبت‌نام دوره کاردانی از22 لغایت 28 مرداد ماه سال جاری اشاره کرد و گفت: داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش و دریافت دفترچه ثبت‌نام نسبت به شرکت در آزمون با دسترسی به  ۱۷۲ کد رشته مقطع کاردانی و ۱۳۷ کد رشته برای کارشناسی اقدام نمایند.

وی با اشاره به بخشنامه سال ۹۶ ریاست جمهوری مبنی بر تعطیلی مراکز دولتی اقدام کننده به آموزش علمی کاربردی، ادامه داد: از ۳۳ مرکز موجود در استان طبق بخشنامه، ۱۷ مرکز غیرفعال شده است.

قالیچی ادامه داد: رشته‌های تعطیل شده طبق بخشنامه به سایر مراکز ارجاع داده شدهکه برای اطلاع از آن، اطلاعات کامل در سایت و پرتال دانشگاه درج شده است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان‌شرقی بیان کرد:دانشگاه جامع علمی کاربردی استان تا به امروز ۶۳ هزار نفر فارغ‌التحصیل داشته و میزان اشتغال فارغ‌التحصیلان این دانشگاه نسبت به سایر دانشجویان مطلوب و قابل قبول تر بوده است.

وی تصریح کرد: بیش از ۵۰ درصد فارغ‌التحصیل دانشگاه جامع علمی و کاربردی دارای شغل بوده که طبق نظرسنجی از ۱۰۰ هزار نفر فارغ‌التحصیلان، ۶۵ تا ۷۰ درصد آنها بعد از اتمام تحصیلات شغل مناسب در جهت تحصیلات خود دارند.

وی در ادامه به پرداخت وام ۵۰ میلیونی برای کمک به دانشجویان اشاره کرد و گفت: این موضوع مختص دانشگاه نیست بلکه فارغ‌التحصیلان و کارآفرینان نیز از این تسهیلات می توانند استفاده کنند، اما متاسفانه تاکنون استقبال مطلوبی از وام این صندوق مشاهده نشده است.

وی با اشاره به اینکه  برخلاف روند کاهشی پذیرش دانشجو در کل کشور ، دانشگاه جامع علمی کاربردی با افزایش پذیرش همراه بوده است، ادامه داد: طبق پیش‌بینی های انجام گرفته امسال نیز همانند سال‌ گذشته ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار نفر جذب دانشجو خواهیم داشت.

قالیچی در پایان با تاکید بر رویکرد اصلی این دانشگاه در حوزه پژوهش مبنی بر خلاقیت محور بودن کارها، اظهار کرد: این دانشگاه در حوزه پژوهش به سمت کار خلاقانه، ثبت اختراع و سوق پایان‌نامه به سمت علم، فن و ثروت‌افزایی در حال حرکت و اثبات جایگاه علمی خود است.

انتهای پیام/

نظر شما