شناسهٔ خبر: 27364478 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بنیاد ملی نخبگان | لینک خبر

استاندار زنجان مطرح کرد:

بکارگیری توان بانوان مستعدبرتر راهی برای ادارۀ بهتر کشور

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ به منظور بهره‌‏گیری از توانمندی‌‎ها و ظرفیت‌‎های بانوان سرآمد و مستعد، تبادل اطلاعات، تجربیات و زمینه‌سازی برای اثرگذاری بیشتر اجتماع نخبگانی، نشست هم‌اندیشی بانوان فرهیخته استان زنجان با استاندار و مدیران استانی، برگزار شد.

در این نشست، اسدالله درویش‌امیری؛ استاندار زنجان با اشاره به اینکه 49 درصد جمعیت استان و 50 درصد جمعیت کشور را زنان تشکیل می‌دهند، گفت: هیچ تردیدی نیست که باید نقش بانوان در اداره کشور به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه بانوان فرهیخته و نخبه بسیاری در کشور حضور دارند، افزود: با استفاده و بکارگیری توان و قابلیت‌های این افراد، می‌توان کشور را به بهترین شکل اداره کرد.

استاندار زنجان با تأکید بر اهمیت نقش بانوان در فرهنگ‌سازی، استفاده از کالای ایرانی را یکی از ملزومات امروز جامعۀ ایرانی دانست و خاطرنشان کرد: بانوان با نقش مؤثری که در خانواده و جامعه دارند می‌توانند پایه‌گذار اصلی فرهنگ استفاده از کالای ایرانی باشند.

درویش‌امیری در ادامه با اشاره به موضوع اشتغال به‌عنوان یکی از دغدغه‌های بانوان مستعد‌برتر، اظهار کرد: با وجود تلاش‌های صورت‌گرفته در زمینه اشتغال، در مواردی با محدودیت منابع و در برخی دیگر با ضعف مدیریت مواجه هستیم. این دو نقیصه باید در کمترین زمان رفع شوند.

وی تصریح کرد: جامعه امروز نیازمند مدیرانی چابک، پرتحرک، پرانرژی، دانا و با تجربه است تا بتواند از بحران‌های پیشرو عبور کرده و در مسیر توسعه حرکت کند.

در بخش دیگری از این نشست، ربیعی؛ رئیس بنیاد نخبگان استان زنجان ضمن ارائه گزارش عملکرد بنیاد نخبگان استان از سال 89 تا کنون، به تشریح برنامه‌ها و فعالیت‌های این بنیاد در سال جاری پرداخت.

در ادامه نشست نیز جمعی از مستعدان‌برتر به ارائه مباحثی در حوزه زنان و خانواده از قبیل: تحکیم بنیان خانواده، کارآفرینی، جذب و اشتغال بانوان دانش‌آموخته در دستگاه‌‍های اجرایی استان، بهداشت و سلامت بانوان، نقش بنیاد نخبگان در ارتباط صنعت و دانشگاه، بهره‏‌گیری از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بانوان مستعد در کارگروه‌های تخصصی استانداری و حل مسائل و مشکلات استان، تشکیل اتاق فکر، استفاده از نظرات و راه‌کارهای پیشنهادی بانوان برگزیده استان در مسیر توسعه و پیشرفت استان پرداختند.

لازم به ذکر است، مدیرکل امور بانوان استانداری، رئیس سازمان مدیریت‌و‌برنامه‌ریزی استان، رؤسای دانشگاه‌های استان زنجان، پارک‌های علم‌و‌فناوری و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان نیز در این نشست حضور داشتند.

نظر شما