شناسهٔ خبر: 27364263 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: نصر-قدیمی | لینک خبر

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی:

گره گشایی مشکلات آموزش و پرورش در گرو توانمندسازی نیروی انسانی است

نصر: مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی معتقد است گره گشایی مشکلات آموزش و پرورش در گرو توانمندسازی نیروی انسانی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش نصر به نقل از ایسنا، جعفر پاشایی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان، اظهار کرد: با برنامه ریزی منسجم و منظم، فصل جدیدی در حوزه تعلیم و تربیت آموزش و پرورش استان آغاز می‌شود.

وی با بیان این‌که امسال تعداد زیادی از معلمان کشور بازنشسته می‌شوند، به همین دلیل چالش جدی پیش روی آموزش و پرورش کشور است، افزود: از ایام تابستان به عنوان فرصتی برای فراهم کردن مقدمات بازگشایی مدارس در قالب شوراهای پروژه مهر در سطح اداره کل آموزش و پرورش استان استفاده می‌کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به محدودیت منابع مالی و انسانی آموزش و پرورش با چالش مواجه است اما طبق تجربیات و برنامه ریزی‌ها اطمینان می‌دهم که برای یک مهرماه، هیچ دانش آموزی بدون معلم نخواهد بود.

پاشایی با بیان این‌که اداره کل آموزش و پرورش استان تمامی ظرفیت‌های درون و برون سازمانی خود را به کار گر فته و پایگاه‌های مختلف در حوزه اسکان مهمانان تابستان در تبریز 2018 را توسعه می‌دهد، افزود: طی 23 روز گذشته، چهار هزار و 200 نفر دانش آموز در حوزه‌های مختلف در استان مستقر شدند و همچنین برگزاری مسابقات ورزشی، جشنواره جابرابن حیان، مسابقات دانش آموزان تیز هوشان، نشست‌ها و همایش‌های ملی در استان نیز جزو برنامه‌های آموزش و پرورش استان برای توسعه‌ی ارتباطات فرهنگی در سطح ملی محسوب می‌شوند.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به درخشش دانش آموزان دستگاه تعلیم و تربیت آذربایجان شرقی در کنکور سراسری، اظهار کرد: طی روزهای اخیر، سه نفر از دانش آموزان استان رتبه‌های سه، هفت و دهم کنکور سراسری را کسب کرده و دانش آموز دیگری نیز موفق به دریافت مدال نقره‌ در المپیاد جهانی شیمی شده که این برای استان ما اقدامی مبارک است.

وی افزود: بی تردید در درجه اول کسب این افتخارات را مدیون عنایات پروردگار عالم بوده و در درجه دوم نیز مدیون انگیزه، پشتکار و اعتماد به نفس دانش آموزان هستیم.
معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش استان نیز در این جلسه با بیان این‌که تاپایان مهرماه 640 نفر از معلمان بازنشسته می‌شوند، گفت: تا آبان ماه سال جاری، 520 نفر از معلمان از بدنه دستگاه تعلیم و تربیت استان خارج شده و باید نیروها‌ی جدید جایگزین آن‌‍‌ها شوند.

کامیار قهرمانی، افزود: عملکرد آموزش و پرورش استان تاکنون در نسبت دانش آموز به معلم 20.33 درصد بوده که پیش بینی می‌شود این آمار به 20.19 درصد کاهش یابد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما