شناسهٔ خبر: 27364050 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

بسته فرهنگی میزان؛

آخرین اخبار از سریال ستایش ۳/انتقاد بازیگر فیلم اتوبوس شب از وضعیت سینمای کودک

خبرگزاری میزان- بیست و سومین روز از مرداد ماه ۱۳۹۷ با اخبار و حاشیه‌های متفاوتی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به اظهارات کوروش سلیمانی درباره وضعیت بد سینمای کودک و نوجوان اشاره کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، بیست و سومین روز از مرداد ماه ۱۳۹۷ با اخبار و حاشیه‌های متفاوتی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به اظهارات کوروش سلیمانی درباره وضعیت بد سینمای کودک و نوجوان اشاره کرد.

///////////////////

گیشه و سرمایه سینمای امروز را نابود کرده است/کودک و نوجوان نیازمند توجه جدی مسئولین فرهنگی هستند

کوروش سلیمانی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، درخصوص فعالیت های اخیر خود در عرصه بازیگری گفت: به تازگی بازی در فیلم سینمایی "دوچ" به کارگردانی "امیر عباس مشهدی" را به پایان رسانده ام و از طرفی مشغول مذاکره برای حضور در یک سریال هستم که به محض قطعی شدن در مورد آن صحبت خواهم کرد.

وی درباره نقش خود در این فیلم سینمایی تاکید کرد: من در این فیلم سینمایی نقش پدری را داشتم که فرزندش آرزوی داشتن یک دوچرخه را دارد. کل این پروژه در ارتفاعات شهر بابل در روستایی به نام شیخ موسی ضبط شد و از نظر من به شدت پروژه سختی بود اما گروه همدل و خوب باعث شد تا محصول اثر اتفاق دلچسبی باشد.

بازیگر فیلم سینمایی "اتوبوس شب" درباره وضعیت فعلی سینمای کودک افزود: من صاحب نظر عرصه کودک و نوجوان نیستم اما از نظر من سینمای کودک و نوجوان ظرفیت عظیمی است که ما از آن غافل شده ایم. کودکان و نوجوانان ما تشنه فیلم‌های ایرانی هستند و باید بهتر و بیشتر به آنها پرداخته شود.

وی در همین راستا ادامه داد: شاید برخی فکر می‌کنند که فیلم‌های کودک و نوجوان در گیشه ناموفق هستند و به همین خاطر سراغ آن نمی روند اما تجربه ثابت کرده اگر فیلم کودک در زمان و مکان مناسب اکران شود از لحاظ مخاطب اتفاقات خوبی برایش می افتد.

برای مشاهده ادامه این گفت و گو اینجا کلیک کنید.

عرفه بهترین موقع برای خودشناسی است/شکستن توهم‌ها مهمترین نشانه دعای عرفه است

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، روز عرفه یكی از مهم ترین روزهای ماه ذی الحجه به شمار می‌رود و بنا بر روایات ،امام حسین(ع) دعای عرفه را در چنین روزی در صحرای عرفات به همراه خانواده و برخی از یاران خود، خواندند. و بعد از آن، حجشان را ناتمام گذاشته، یعنی به عمره تبدیل كردند كه زودتر به سمت كوفه حركت كنند و در این مسیر بود که به كربلا رسیدند و ماجرای عاشورا رقم خورد، به همین مناسبت خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان با كاظم رجبعلی عضو هیئت علمی مدرسه دانشجویی قرآن و عترت دانشگاه تهران به گفت و گو نشست:

** چرا امام حسین(ع) دعای عرفه را قبل از واقعه ی كربلا،خواندند؟

دعای عرفه،در واقع، یک معرفی از انسان، در پرده های مختلف و زاویه های گوناگون است، این دعا خودمان را به خودمان میشناساند.

** خواندن دعای عرفه چه تاثیراتی بر روی انسان می گذارد؟

دعای عرفه در واقع خودت را به خودت معرفی می كند، این شناخت فواید بسیاری دارد چراکه وقتی خودت را خوب بشناسید، هیچگاه به چیزی که فایده ندارد دل نمی‌بندید، یا هیچ چیزی نمی‌تواند باورهای درستی را که به آنها یقین دارید از شما گرفته و سلب کند؛ به نوعی می توان گفت دعای عرفه کارش شکستن توهم هاست و البته جلوی اینکه به هر چیزی انگ توهم بزنیم را نیز می گیرد، علتش هم روشن است وقتی انسان خودش رو خوب بشناسد و این شناخت را نقطه ی معرفی برای چیزهایی که قبولش دارد قرار دهد، همه چیز برایش واضح و بدیهی می شود.

برای مشاهده ادامه این گفت و گو اینجا کلیک کنید.

ستایش 3 از فصل اون هم جذاب‌تر است/در سینما نیستم چون نقشی پیشنهاد نمی‌شود

ستایش ۳ از فصل اول هم جذاب‌تر است/در سینما نیستم چون نقشی پیشنهاد نمی‌شود

مهدی میامی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، درخصوص فعالیت‌های اخیر خود در عرصه بازیگری گفت:به تازگی بازی در سریال "ستایش ۳" به کارگردانی "سعید سلطانی" را به پایان رسانده ام و مشغول تهیه و تدارک اجرای یک نمایش در مجموعه تئاتر شهر هستم.

وی درباره این اثر نمایشی افزود: این نمایش با نام "شجاع" را در سالن اصلی تئاتر شهر روی صحنه خواهم برد. به امید خدا این اثر پاییز امسال توسط بازیگران حرفه‌ای و مطرح تئاتر روی صحنه می‌رود. در حال حاضر در انتظار دریافت زمان قطعی اجرا برای این نمایش هستم و به محض اینکه این اتفاق بیفتد با بازیگران چهره وارد مذاکره خواهم شد.

بازیگر سریال "ستایش ۳" با اشاره به روند رو به صعود این سریال در فصل سوم تاکید کرد: زمانی که فیلمنامه ستایش ۳ به دست من رسید از نظرم بسیار جذابتر و جالبتر از ستایش ۱ بود. بعد از آنکه سر صحنه رفتم و فیلمبرداری صورت گرفت مطمئن شدم که این فصل مخاطب زیادی خواهد داشت.

وی درباره احتمال موفقیت ستایش ۳ تصریح کرد: این فصل ستایش شاهد حضور چند بازیگر جدید است که به شدت بر کیفیت کار افزوده اند. از نظر من تولید آثاری همچون ستایش می‌تواند مخاطبان بسیاری را پای تلویزیون بنشاند. در حال حاضر ما نیازمند این هستیم که در مهمترین مدیوم یعنی تلویزیون چنین آثاری بسیار بیشتر ساخته شود.  

برای مشاهده ادامه این گفت و گو اینجا کلیک کنید.

زمان اکران پسر جهنمی ۳ مشخص شد/هیولای قرمز سال نو میلادی میهمان هالیوود می‌شود///////////////////سه شنبه

زمان اکران پسر جهنمی ۳ مشخص شد/هیولای قرمز سال نو میلادی میهمان هالیوود می‌شود

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، پس از دو بار تغییر در زمان اکران بالاخره زمان نهایی اکران نسخه سوم از فیلم سینمایی "پسر جهنمی" مشخص شد. بر این اساس این فیلم ژانویه سال ۲۰۱۹ همزمان با سال نو میلادی اکران خواهد شد.

نخستین تصویر از فیلم سینمایی "پسر جهنمی ۳" ساخته "نیل مارشال" منتشر شد. پیش از این قرار بود "گیلرمو دل تورو" ساخت این فیلم را بر عهده داشته باشد.

با وجود ابراز علاقه گیلمو‌ دل‌تورو برای ساخت نسخه سوم از فیلم سینمایی "پسر جهنمی" آخرین اخبار حاکی از آن است که سران کمپانی "ملنیوم" به دنبال حضور کارگردان دیگری هستند.

دیوید هاربر، میلا جوکوویچ، ساشا لین، یان مک شین، کریستین کلب، پنلوپه میشل و سوفی اوکوندو در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.

پیش از این "گیلمو دل تورو" در روزهای فیلمبرداری نسخه دوم از فیلم سینمایی "حاشیه اقیانوس آرام" با نام اصلی "گرداب" از علاقه خود برای ساخت نسخه سوم فیلم پرطرفدار "پسر جهنمی" خبر داده بود.

برای مشاهده ادامه این گزارش اینجا کلیک کنید.

بازگشت امین تارخ به عرصه سینما/پشت دیوار سکوت تجربه‌ای تازه از کارگردان در چشم باد

بازگشت امین تارخ به عرصه سینما/پشت دیوار سکوت تجربه‌ای تازه از کارگردان در چشم باد

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، بر اساس آخرین مصوبه شورای صنفی نمایش فیلم سینمایی "پشت دیوار سکوت" آخرین ساخته "مسعود جعفری جوزانی" از فردا اکران خود در سینماهای کشور را آغاز خواهد کرد.

این فیلم داستان دختر جوانی به نام ستاره با بازی "سحر جعفری جوزانی" است با همه وجود تلاش می‌کند تغییری در زندگی خود و دیگران ایجاد کند. 

فیلم سینمایی "پشت دیوار سکوت" به کارگردانی مسعود جعفری‌جوزانی در سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر حضور یافت و نتوانست موفقیتی را در این جشنواره به دست آورد و حالا بعد از دو سال رنگ اکران به خود دیده است.

جوزانی که برای آخرین فیلمش یعنی ایران برگر انتقادات فراوانی را دریافت کرده بود حالا به سراغ مسئله ای اجتماعی در فیلمش رفته و انتظار دارد بتواند از این طریق بار دیگر با مخاطب خود ارتباط برقرار کند.

برای مشاهده ادامه این گزارش اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

نظر شما