شناسهٔ خبر: 27363203 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

هجوم تکدی‌گرها به شهر تبریز

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: متکدیان فضای این شهر را بکر و فرصتی می‌دانند تا با استفاده از ظرفیت تبریز گلیم خودشان را از آب بیرون بکشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش دیده بان ایران؛ محمداسماعیل سعیدی در رابطه با چرایی بازگشت دوباره متکدیان به تبریز، گفت: افرادی مدتی است که از شهرهای اطراف وارد تبریز شده اند و نزدیک پمپ بنزین‌های اطراف شهر تکدیگری می‌کنند، البته مسئولان درصدد جمع آوری هر چه سریع‌تر متکدیان هستند تا شهر تبریز همچنان شهر بدون گدا باقی بماند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی افزود: حضور متکدیان در شهر تهران به دو دلیل است، یا به صورت عمد این افراد را وارد شهر تبریز کرده‌اند چرا که برخی از افراد نمی‌‌خواهند تبریز الگویی برای شهرهای دیگر باشد و یا ابنکه متکدیان فضای این شهر را بکر و فرصتی می‌دانند تا با استفاده از ظرفیت تبریز گلیم خودشان را از آب بیرون بکشند.

این نماینده مردم در مجلس دهم در پاسخ به این سوال که آیا خنک بودن هوای تبریز می‌توانند دلیلی برای حضور متکدیان در این شهر باشد؟ گفت: خنک بودن هوای تبریز تاثیری چندانی ندارد چرا که افرادی به این کار مشغول هستند که دمای هوا برایشمان اهمیت چندانی ندارد.

سعیدی با اشاره به عوامل موثر بر کاهش و حذف متکدیان از تبریز، گفت: فرهنگسازی در تبریز حدودا از اواسط دهه 50 شروع شد، قبل از انقلاب اسلامی مجموعه‌های مردم نهادی توسط متدینین و بازاریان تبریز،در راستا، کمک به کاهش متکدیان، اشتغال و کمک به نیازمندان تاسیس شد. طی ابلاغی از مردم در خواست کردن که به این افراد پولی نپردازند و کمک های خود را به صندوق‌های قرض الحسنه بریزند.

وی ادامه داد: این موسسه متکدیان راهنمایی می‌کردند تا کار پیدا کنند، در این صورت دیگر کسی نمی‌توانست به بهانه بیکاری به تکدگی روی بیاورد همچنین سازمان‌های متولی، متکدیان را جمع آوری و به محیط‌های کار راهنمایی می‌کردند و اگر مجددا به تکدیگری مشغول شوند، توسط دادستانی شناسایی و دستگیر می‌شدند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه استفاده از سیاست‌ها و برنامه‌های این شهر در راستای مقابله با پدیده نامطلوب تکدی گری می‌تواند در شهرهای دیگری همچون پایتخت الگو برداری شود، خاطر نشان کرد: برای عملی کردن سیاستگذاری های ضد تکدی گری و گداپروری شهر تبریز در پایتخت، ابتدا باید خود مردم اقدام به این کار کنند و وارد عمل بشوند، دوم ضمن فرهنگ‌سازی باید تمامی نهادهای دست اندر کار همکاری کنند تا یک اراده عمومی شکل بگیرد، به این افراد کمک نکنند و آن‌ها را به موسسه‌هایی که در این راستا فعال هستند معرفی کنند تا در صورت وجود توانایی به کار مشغول شوند و در صورت عدم توانای برای کار کردند تحت پوشش قرار بگیرند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما