شناسهٔ خبر: 27361550 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تشکیل بیش از 300 فقره پرونده تخلف برای نانوایان/قیمت نان در قم باید به نرخ گذشته برگردد

صاحب‌خبر -

فرماندار قم گفت:بیش از 300 فقره پرونده تخلف برای نانوایان قم تشکیل شده و هیچ گونه اغماضی به واحدهای متخلف نخواهد شد.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛سیار ،فرماندار قم در برنامه گفت و گوی خبری قم گفت : بیش از سیصد فقره پرونده تخلف برای نانوایان استان تشکیل شده و متخلفان برابر قانون جریمه و هیچ گذشتی نسبت به واحدهای متخلف نخواهیم داشت زیرا از فروردین ۹۵ قیمت هر کیلو گندم از هزار و دویست و بیست و پنج تومان به نهصد تومان تقلیل یافته و افزایش قیمت نانوایی ها خود سرانه بوده است .

محمدی چهر،معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت معدن و تجارت استان قم هم با اشاره به این که مطالبات مردم و مسئولین درباره قیمت گذاری اجناس از ابتدا وجود داشته گفت : واحدهایی که در روزهای گذشته به صورت نامتعارف اقدام به فروش نان کرده بودند نیز تعهد داده و باید نرخ را به نرخ گذشته برگردانند و فقط افزایش قیمت از طریق اتحادیه و قانون انجام پذیر است .

وی افزود:افزایش قیمت نان در برخی نانواها را غیر قانونی دانست و با تاکید بر برخورد شدید با متخلفان تصریح کرد: قیمت نان در قم باید به قیمت گذشته برگردد.

محمدی چهر  یادآور شد : تمامی افزایش قیمت ها باید توسط کارگروه تنظیم بازار مصوب گردد و هیچ کدام از کالاهای اساسی که با عنوان اولویت اول است نمی‌تواند بیش از ده درصد افزایش قیمت داشته باشد.

معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت معدن و تجارت استان قم گفت : هم اکنون آرد یارانه ای به قیمت665 تومان برای هر کیلو بدست نانوایی های دولتی میرسد و برای آزادپز ها نیز قیمت یک هزار و دویست تا یک هزارو 250 تومان هست و قیمت هایی که به صورت خودسرانه توسط برخی نانوایی‌ها افزایش داشته مورد پذیرش هیچ کدام از مراجع نرخ‌گذاری نیست .

زارعی رئیس اتحادیه نانوایان استان نیز در ارتباطی تلفنی گفت : ما همسو با دستگاه‌های دولتی هستیم و دنبال افزایش قیمت نان نبودیم ولی در این زمینه نباید از مشکلات نانوایان به سادگی عبور کرد اما قبول داریم که در برخی نانوایی های آزادپز بی‌قانونی هایی اتفاق افتاده که می‌بایست جلساتی تشکیل تا نرخ ثابت تعیین گردد.

رادمنش مدیر کل غله استان قم هم با اشاره به اینکه قیمت طی سه سال گذشته در بخش های دولتی و نیمه دولتی افزایش نداشته گفت هر کیسه آرد برای نانوایی های آزادپز از چهلو نه تا پنجاه و سه هزار هزار تومان است و برای نانوایی های دولتی نیز کیسه ای سی و سه هزار و ششصد تومان با مقدار سبوس استاندارد است.

محمدی چهر در پایان یادآور شد : تمامی افزایش قیمت ها باید توسط کارگروه تنظیم بازار مصوب گردد و هیچ کدام از کالاهای اساسی که با عنوان اولویت اول است نمی‌تواند بیش از ده درصد افزایش قیمت داشته باشد.

انتهای پیام/ش


وضعیت قیمت نان در قم

نظر شما