شناسهٔ خبر: 27359801 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی:

باید اقتصاد فرهنگی رونق یابد

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر می خواهیم به کمک اقتصاد کشور بیایم باید به اقتصاد فرهنگ رونق ببخشیم.این کار با همکاری نهادها و هنرمندان و فرهنگیان امکان پذیر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام مازنی، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی  در افتتاحیه نمایشگاه ایران نوشت که در کانون پرورش فکری برگزار شد گفت: ویژگی نمایشگاه امسال این است که با همت و مدیریت وزارت آموزش و پرورش و تلاش و پشتکار مجمع نوشت افزار ایرانی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه این مجمع و نمایشگاه از چند جهت قابل توجه است افزود: در نخست می توان به  اقتصاد فرهنگ اشاره کرد. به همان اندازه که برنج، نان و روغن را  در سبد کالا حق مردم می دانیم باید حق مردم این را هم بدانیم  که کالاهای فرهنگی از دینی تا هنری در این سبد کالای قرار گیرد.

وی ادامه داد: وقتی سخن از تولید می کنیم فرهنگ تولید به میان می آید وقتی سخن از تولید است، کیفیت اهمیت می یابد. مردم جامعه باید توقع کار آفرینی داشته باشند.این هم مقوله فرهنگی است. می توانیم کارخانه برای اشتغال ایجاد کنیم اما تنها افرادی را سرکار گذاشته ایم، اگر کار آفرینان را شناسایی کنیم آنان ارزش آفرینی ضمن ایجاد شغل می کنند. همه این مسایل مقوله فرهنگی هستند.

حجت الاسلام مازنی بیان کرد: در کمیسیون فرهنگی در وزارت خانه ها و نهاد های فرهنگی اگر می خواهیم به کمک اقتصاد کشور بیایم باید به اقتصاد فرهنگ رونق ببخشیم. اگر تاکنون منزلت اجتماعی هنرمندان را رعایت نکرده ایم به سهم خود عذر خواهی می کنم. باید منزلت معلمان، اساتید و فرهنگیان رعایت شود تا در این عرصه نقش آفرینی کنند.

وی با بیان اینکه نوشت افزار ایرانی در اقتصاد جامعه می تواند تاثیر گذار باشد. تقاضا برای کالای نوشت افزار وجود دارد، اگر جذاب و با کیفیت باشد، تقاضا هم زیاد می شود. متاسفانه نوشت افزار خارجی با جذابیت های زیادی تولید می شود. نوشت افزار های ایرانی باید برای کودکان ما جذاب باشد.

حجت الاسلام مازنی بیان کرد: آنچه در صدا و سیما تولید می شود با آنچه که در نوشت افزار ها تولید می شود رابطه تنگاتنگ دارد. برای نمونه تصویر جناب خان در کیف و نوشت افزار برای بچه ها جذابیت دارد. باید تصاویر ارزشی را هم در نوشت افزار ها استفاد شود و برای نمونه نسل جدید با حسین فهمیده ها اشنا شوند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید تهدید ها  تبدیل به فرصت شود گفت:در کشور از اقتصاد مقاومتی درون گرا و برون گرا کمتر استفاده شده است.

نظر شما