شناسهٔ خبر: 27359674 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

احتکار، آسیبی فرا روی اقتصاد و معیشت مردم

احتکار در شرایط نابسامان اقتصادی مردم، آب به آسیاب دشمن ریختن است که برخورد با محتکران نیازمند مشارکت و همراهی با مردم است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری شبستان _ خرم آباد؛

 

جنگ اقتصادی دشمن عمری به بلندای 40 سال دارد، دشمن که از انقلاب اسلامی ایران به دلیل کوتاه شدن دستشان از ثروت کشور ایران، کینه به دل داشت همزمان با جنگ تحمیلی، تحریم های ظالمانه و جنگ اقتصادی را آغاز کرد.

 

تحریم ها به رغم سختی های که برای دولت و ملت ایران داشت،  بستری برای خودکفایی و تکیه بر توان داخلی داشت و در بسیاری از شاخصه چون تسلیحلات نظامی موجب رشد و کفایی شد.

 

در دهه اخیر توطئه های دشمنان برای مقابله با نظام مقدس جمهوری اسلامی، با تربیت نیروهای تکفیر داعشی ادامه یافت و با شکل گیری سپاهی از مسلمانان مجاهد منطقه اعم از سوری، افغانی، عراقی، یمنی، ایرانی و.... بساط فرزندان داعشی استکبار برچیده شده و توطئه ای دیگر در منطقه با شکست مواجه شد.

 

دشمن با شکست از یک راه، به سرعت در پی چاره اندیشی بوده و راهی دیگر را دنبال می کند و امروز با تمام توان به جنگ اقتصادی و جنگ روانی با ملت ایران اسلامی و نظام مقدس اسلامی آمده است.

 

جنگ اقتصادی در قالب های گسترده و شدت تحریم ها آغاز شده است، با خبر تشدید تحریم ها توطئه های داخلی و خارجی دست به دست هم می دهد.

 

با رشد قیمت دلار در کشور، عده ای با اقدام به احتکار، مواد غذایی مورد نیاز مردم را در انبارهای خود به امید کمیاب شد اجناس و گران فروشی جمع می کنند.

 

در بسیاری از محلات مردم شاهد هستند که ماشین های حمل مواد غذایی به صورت روزانه مواد غذایی مورد نیاز مردم را جمع می کنند و از توزیع و فروش آن جلوگیری می کنند.

 

احتکار در وسایل برقی، مبلمان و سایر  نیازمندی های مردم موجب نارضایتی مردم از برخی کسبه و بازارایان احتکار کننده شده است.

 

برخی با موج سواری در شرایط بحرانی، به دنبال کسب سود بیشتر و به دست آوردن ثروتی در سایه رنج و عذاب مردم هستد.

 

همراهی و مشارکت مردم مهم ترن گام  برای مقابله با محتکران و اخلال گران بازار است

 

 

مرتضی کشکولی، فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان، گفت: بسیج بازار و اصناف به امور بازار و شکایات مردمی رسیدگی می کند.

 

وی افزود: انبار های محتکرین شناسایی و جهت پلمپ در اختیار دادستان قرار می گیرد.

 

کشکولی،  بیان کرد: مفسدان اقتصادی نا آگاه هستند و با جاهلیت آب به آسیاب دشمن می ریزند.

 

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان، اظهار داشت: امروز باید بازاریان در کنار مردم باشند و در برابر مفسدان اقتصادی که برای کسب سود بیشتر اقدام به احتکار می کنند.

 

وی با اشاره به اهمیت مشارکت مردم در برخورد با محتکران، گفت: امروز برای مقابله با توطئه های دشمنان داخلی و جنگ اقتصادی دشمن لازم است که مردم به صحنه بیایند و محتکران و اخلال گران بازار را معرفی کنند.

 

سردار کشکولی،  گفت: بسیج اصناف با همکاری نهادهای اطلاعاتی برخورد با محتکران را در دستور کار قرار داده اند اما انتظار است.

 

وی با اشاره به شرایط خاصی کشور، افزود: امروز کشور با سه مولفه تحریم ها و فشار ازبیرون، عملیات روانی بسیار سنگین و مهیب از جانب دشمن مواجه است.

 

سردار کشکولی، با بیان اینکه اعلام می کنیم که به رغم توطئه دشمنان جای هیچ گونه نگرانی نیست، خاطرنشان کرد:به لطف خدا از این شرایط هم به خوبی عبور خواهیم کرد.

 

برخورد قاطع قانونی با احتکار کنندگان

 

 

محمدرضا صفی خانی، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان، از تشدید بازرسی از اصناف و بازار در استان خبرداد و گفت: با محتکران برخورد قاطع و قانونی خواهد شد.

 

وی افزود: در این مدت بیش از 700 مورد بازرسی از واحدهای صنفی انجام و 50 انبار کالا بررسی شد.

 

صفی خانی، با اشاره به اینکه 17 انبار احتکار کالا در استان شناسایی شده است، اظهار داشت:  این انبار ها مروبط افراد بازاری عمده فروش و خرده فروش بوده است.

 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان، بیان کرد: موارد احتکار شامل اقلامی چون برنج، شکر، روغن نباتی و پودرهای شوینده به ارزش بیش از 14میلیارد و 196میلیون ریال بوده است.

 

وی تصریح کرد: در این بازرسی ها همچنین سه انبار لوازم خانگی با بیش از 600 قلم کالا، یک انبار پودر شوینده به میزان 38 هزار و 485 عدد پودر، بیش از 100 تن برنج به علت احتکار و عدم اعلام موجودی، سه انبار لوازم بهداشتی، مبل فروشی، لوازم پزشکی و آرایشی قاچاق نیز شناسایی شد.


صفی خانی، با بیان اینکه محتکران به تعزیرات حکومتی معرفی شده اند، گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 30 هزار مورد بازرسی توسط بازرسان و کارشناسان سازمان و ادارات دیگر به عمل آمده است.

 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون  بیش از 2 هزار پرونده تخلفاتی شده است.

 

 تلاش جدی نیروی انتظامی لرستان جهت برخورد با جرائم اقتصادی

 

 

فرمانده انتظامی استان لرستان گفت: 38 میلیارد ریال کالای قاچاق احتکار شده کشف و 17 انبار ذخیره در این استان پلمب شد.

 

سردار حاجی محمد مهدیان نسب، فرمانده انتظامی لرستان، از برخرود قاطع با جرائم اقتصادی خبرداد و افزود: برخورد با جرائم اقتصادی اولویت پلیس است.

 

وی افزود:  ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی با هماهنگی مقام قضائی 414 تن برنج و 300 دستگاه انواع لوازم‌خانگی قاچاق احتکار شده را کشف کردند.
 

سردار مهدیان نسب، اظهار داشت: این میزان کالای قاچاق و احتکار شده داری ارزش 38 میلیارد ریال بوده است.

 

وی تصریح کرد: در این راستا تعداد 17 انبار ذخیره و احتکار کالا پلمپ شده است.

 

 فرمانده انتظامی لرستان، اظهار کرد: 11 متخلف به مراجع ذیصلاح معرفی شده اند افزود: کارشناسان ارزش کالاهای قاچاق کشف‌ شده را 38میلیارد ریال اعلام کردند.

 

احتکار در شرایط تحریمی و جنگ اقتصادی و شرایط نا بسامان اقتصادی مردم، آب به آسیاب دشمن ریختن  و به نوعی اعمال کمک به دشمن است.



مردم در راستای برخورد با محتکران و اخلال گران بازار درصورت مشاهده هرگونه تخلف از جمله گرانفروشی، احتکار، عرضه خارج از شبکه و کالای قاچاق با شماره تلفن 124 تماس بگیرند.
 

نظر شما