شناسهٔ خبر: 27359506 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس‌کل دادگستری استان هرمزگان خواستار شد:

رسیدگی به موضوع صیادی کشتی‌های چینی در آب‌های سرزمینی هرمزگان

نمایندگی هرمزگان

‌رئیس‌کل دادگستری استان هرمزگان رسیدگی به موضوع صیادی توسط کشتی‌های چینی در آب‌های سرزمینی استان هرمزگان را از مهم‌ترین مصادیق احقاق حقوق عامه عنوان کرد و رسیدگی قانونی به این مطالبات عمومی را از سوی مسئولان قضایی شهرستان جاسک خواستار شد.

صاحب‌خبر -

‌به گزارش ایسنا، ‌حجت‌الاسلام‌والمسلمین صادق اکبری در مراسم معارفه رئیس جدید دادگستری شهرستان جاسک، رسیدگی به موضوع صیادی توسط کشتی‌های چینی در آب‌های سرزمینی استان هرمزگان را از مهم‌ترین مصادیق احقاق حقوق عامه عنوان کرد و رسیدگی قانونی به این مطالبات عمومی را از سوی مسئولان قضایی شهرستان جاسک خواستار شد.

وی با تبیین نقش محوری و جایگاه برگزیده اشتغال به امر قضاء در آیات و روایات، مسئولیت‌پذیری و حق‌جویی را مهم‌ترین شاخص‌های قضاوت اسلامی عنوان کرد.

رئیس‌کل دادگستری استان هرمزگان همچنین با تأکید بر لزوم توجه ویژه به احقاق حقوق عامه به‌عنوان مطالبه به‌حق رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) و ریاست قوه قضائیه، اهتمام ویژه رئیس و مسئولین حوزه قضایی شهرستان جاسک را به مصادیق این موضوع خواستار شد.

رئیس‌کل دادگستری استان هرمزگان در ادامه، رسیدگی به موضوع صیادی توسط کشتی‌های چینی در آب‌های سرزمینی استان، ساماندهی به وضعیت تردد شتر‌های سرگردان در محور‌های مواصلاتی، نظارت بر رعایت موازین قانونی در روند احداث اتوبان جاسک، مقابله با زمین‌خواری و صیانت از بهداشت عمومی را از مهم‌ترین مصادیق احقاق حقوق عامه عنوان کرد و رسیدگی قانونی به این مطالبات عمومی را از سوی مسئولین قضایی شهرستان جاسک خواستار شد.

رئیس شورای قضایی استان هرمزگان، ارتکاب جرائمی، چون احتکار، گران‌فروشی و قاچاق کالا و ارز را مهم‌ترین عناوین مجرمانه مرتبط با مفاسد اقتصادی عنوان و با اشاره به تبصره ماده ۳۶ قانون مجازات اسلامی، بر مقابله بی‌امان و بدون اغماض دستگاه قضایی استان با این جرائم تأکید کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اکبری همچنین ضمن آرزوی موفقیت برای علی مدرس به‌عنوان رئیس جدید دادگستری شهرستان جاسک در تصدی مسئولیت جدید، از مسئولین اجرایی، امنیتی و انتظامی، علماء و مردم شریف این شهرستان درخواست کرد تا همچون گذشته دادگستری شهرستان جاسک را در ادامه خدمت‌رسانی به مردم یاری کنند.

رئیس‌کل دادگستری استان هرمزگان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم حسین حبیب زاده بیژنی و آرزوی علو درجات برای رئیس فقید دادگستری شهرستان جاسک، حکم انتصاب علی مدرس به‌عنوان رئیس جدید دادگستری شهرستان جاسک را به وی ابلاغ کرد و از زحمات حسین صبوری در مدت مسئولیت خود به‌عنوان سرپرست این حوزه قضایی تقدیر کرد.


انتهای پیام

نظر شما