شناسهٔ خبر: 27359362 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

بهادری:

LRT جایگزین مناسبی برای اتوبوس‌های BRT است/کاهش مصرف سوخت و آلودگی هوا با توسعهLRT در پایتخت

عضو کمیسیون عمران مجلس، با یادآوری اینکه LRT می‌تواند جایگزین مناسبی برای اتوبوس‌های BRT باشد به تشریح محاسن و معایب استفاده از این وسیله نقلیه عمومی جدید در پایتخت پرداخت.

صاحب‌خبر -

سیدهادی بهادری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،  در واکنش به انتشار خبری از سوی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران مبنی بر تعیین سه مسیر در پایتخت برای راه‌اندازی LRT گفت: ایجاد مسیرهای LRT از هزینه کمتری نسبت به مترو برخوردار است، ضمن اینکه سازه سبکی است که مسیر تردد آن که ریلی هم بوده، روی زمین ایجاد می‌شود، بنابراین دسترسی بدان آسان خواهد بود.

LRT وسیله مناسبی برای مسیرهای پُرترافیک نیست

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: LRT قابلیت تردد عمودی ندارد، به این معنا که سایر خودروها نمی‌توانند از روی ریل‌های آن عبور کنند، به همین دلیل برای مسیرهایی که ترافیک بیشتری دارند نمی‌تواند مناسب باشد، بنابراین می‌توان گفت در این زمینه تراموا بهتر از LRT است، چرا که امکان تردد سایر خودروها از روی ریل‌های آن وجود دارد.

مترو نسبت به LRT از ظرفیت بیشتری برای جابجایی مسافر برخوردار است

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: البته استفاده از LRT برای جابجایی مسافران در شرایط کنونی که مردم با مشکلات اقتصادی مواجه هستند، به صرفه‌تر است، اما نمی‌تواند جایگزین مناسبی برای مترو باشد، چرا که مترو نیاز به اشغال فضای جداگانه در سطح شهر ندارد، ضمن اینکه از ظرفیت جابجایی تعداد بیشتری مسافر برخوردار است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه LRT جایگزین مناسبی برای اتوبوس‌های BRT است، تاکید کرد: LRT از آلایندگی کمتری نسبت به اتوبوس‌های BRT برخوردار بوده و احتمالا سرعت آن هم بیشتر است و قابلیت برنامه‌ریزی دارد، به این صورت که زمان‌بندی دقیقی دارد و مسافران می‌توانند روی زمانی که باید از این طریق در مسیر بمانند، برنامه‌ریزی کنند، همچنین استفاده از LRT باعث کاهش میزان مصرف سوخت هم می‌شود./

پایان پیام

سیدهادی بهادری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، 

نظر شما