شناسهٔ خبر: 27358714 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شدت گرما در هرمزگان کاسته می شود

بندرعباس-ایرنا- کارشناس پیش بینی هواشناسی هرمزگان گفت: امروز سه شنبه شاهد ماندگاری هوای گرم در مناطق استان خواهیم بود اما از فردا چهارشنبه تا پایان هفته جاری به طور نسبی بین 1 تا 2 درجه از میزان گرما در طول روز کاسته می شود.

صاحب‌خبر -

مرضیه سی سی پور روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از روز یکشنبه هفته جاری تا امروز سه شنبه با توجه به کاهش سرعت بادهای مرطوب جنوب شرقی و افزایش بادهای غربی شاهد افزایش 2 تا 5 درجه ای دما در بیشتر نقاط استان هرمزگان بودیم.
وی بیان داشت: امروز سه شنبه دریای عمان و شرق تنگه هرمز نیز به علت فعالیت نسبی سامانه فصلی و افزایش باد جنوب شرقی مواج خواهد بود و سرعت باد در این مناطق بویژه در سواحل جاسک به 40 کیلومتر در ساعت می رسد.
کارشناس پیش بینی هواشناسی هرمزگان اظهار داشت: توصیه می شود شناورهای سبک و صیادی از تردد دریایی در محدوده یاد شده خود داری کنند.
سی سی پور اضافه کرد: امروز شرایط تردد دریایی در جزیره های خلیج فارس مساعد است و تنها به علت وزش باد به نسبت شدید شمال غربی در مناطق غربی خلیج فارس توصیه می شود تردد کشتی های تجاری به سمت بوشهر و خوزستان با احتیاط صورت گیرد.
وی یاد آورشد: وزش باد جنوب شرقی و تلاطم دریا با شدت کمتر طی فردا چهارشنبه نیز در سواحل جاسک پیش بینی می شود.
وی ادامه داد: هم چنین با فعال شدن نسبی سامانه مونسونی، احتمال رگبار باران، رعد وبرق و افزایش باد در ارتفاعات بشاگرد پیش بینی می شود.
7195/6048

نظر شما