شناسهٔ خبر: 27356921 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای مطرح کرد:

تعهدات ناشیانه قرارداد پاریس با ژست محیط زیست، کشور را عقب نگه می‌دارد

جمعیت جانبازان، پرچمداری مجلس برای اجرای طرح مطالبات مردم در استیضاح وزیر کار را منطقی و مفید اما در عین حال «ناکافی» توصیف کرد و خواستار تعامل مثبت نمایندگان با رئیس جمهور برای مستقر شدن چهره‌ای شجاع، کارآمد و دغدغه‌مند نسبت به اقتصاد مقاومتی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش حوزه احزاب خبرگزاری فارس در آخرین جلسه رسمی اعضای شورای مرکزی جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی در روز یکشنبه(۲۱ مرداد) و در جریان رصد مسائل داخلی، تصمیم اخیر قوه قضاییه برای انجام محاکمه علنی اخلال‌گران در تلاطم‌های ارزی اخیر با داشتن مجوز کوتاه شدن مراحل رسیدگی و نیز تلاش قوه مجریه برای گشودن انبارهای کالاهای احتکار شده و تکمیل سامانه‌های نظارت الکترونیکی، اقدامی مثبت و آرامش بخش برای جامعه توصیف شد.

جمعیت جانبازان در عین حال متوقف ماندن رسیدگی به پرونده‌های دانه درشت ها و ارائه نشدن فهرست سوء استفاده کنندگان از ارز دولتی بویژه پنهان ماندن نام توزیع کنندگان اصلی ۱۷ میلیارد ارز خزانه بانک مرکزی حتی با پافشاری و اصرار مجلس را غیرقابل قبول خواند و خواستار پیگیری قضایی این موضوع شد و از روسای سه قوه توجه به نظرات کارشناسان فرهیخته در راستای برون رفت از وضعیت موجود و انتقال نقدینگی به بخش های صنعتی، کشاورزی و تولید را خواستار شد.

این جمعیت در ادامه سه قوه را به توجه بیشتر به ترفندهای چندلایه آمریکا و هم‌پیمانانش توصیه کرد و افزود: نظام سلطه با وجود تلاش 40 ساله برای محو جمهوری اسلامی ایران و نیز در پی زمین‌گیر شدن در مقابله با مقاومت تحسین‌برانگیز مبارزان یمن، فلسطین و سوریه، اکنون شیوه‌های جدیدتری را برای رسیدن به اهداف خود دنبال می‌کند.

اعضای شورای مرکزی جمعیت جانبازان یادآور شدند: شیطان بزرگ با پیش‌رو قرار دادن ابعاد جدیدی از جنگ سیاسی و نظامی میکوشد برای پیوستن به نظاماتی همچون «FATF»، سند 2030، توسعه و ترویج محصولات تراریخته، قرارداد آب و هوایی پاریس (کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای) با ژست حفاظت از محیط زیست اما با هدف عقب نگه داشتن صنعت در کشورهای در حال توسعه و نظایر آن میدان رزم پیچیده‌تری را نسبت به گذشته مقابل ما قرار دهد.

جمعیت جانبازان ضمن تعجب‌برانگیز خواندن این موضوع که هنوز ابعاد پشت پرده قرارداد پاریس برای جامعه کارشناسی و حتی نمایندگان مجلس مشخص نیست، افزود: تعهدات ناشیانه ایران بدون توجه به پیامدهای آن الزامات سنگین در راهبرد توسعه کشور را برای دهه‌های طولانی در امضای این قرارداد بر ما تحمیل می‌کند.

این جمعیت از سه قوه تقاضا کرد در راستای پاسداشت میراث خون شهدا و سرمایه‌های مادی و معنوی کشورمان به دور از هرگونه جنجال، ابعاد کارشناسی مواردی از این دست را به اطلاع مردم برسانند.

در بخش دیگری از جلسه اخیر، جمعیت جانبازان ضمن تجلیل از قلمداران خبرنگار که پاسداشت صیانت از ارزش‌های انقلاب، عدالتخواهی و تحقق حقوق آحاد جامعه است، خاطرنشان کرد: نقش خبرنگاران در لایه‌برداری از ظاهر حوادث و رخدادهای گوناگون و رسیدن به علل اصلی شکل دهنده حوادث، مجاهدتی بزرگ و انقلابی است که جز از خبرنگاران انقلابی، شجاع، پیگیر و دلباخته به این حرفه بر نمی آید.

جمعیت جانبازان مروری بر فهرست خبرنگاران شهیدی چون محمود صارمی، محسن خزایی و حسن افشردی جایگاه منزلت کنش گران در این عرصه را به درستی نشان می دهد.

این جمعیت خواستار توجه ویژه به مسائل صنفی و حرفه ای این گروه و حفظ شان و منزلت آنان شد و تاکید کرد: تقویت نظام صنفی خبرنگاران می‌تواند این افراد را در عرصه نظارت، هدایت و حمایت از نظام تا جایگاه تاثیرگذاری مجلس شورای اسلامی آنچنان ارتقا دهد که یک خبرنگار به اندازه طرح سوال، استیضاح و یا تفحص بر افکار عمومی و اصلاح امور تاثیرگذار باشد.

اعضای شورای مرکزی جمعیت جانبازان در آستانه سالگرد دفاع مقدس توجه به اهالی قلم در استحکام بخشیدن به انسجام اجتماعی را مورد تأکید قرار دادند و به همه جانبازان و راویان دفاع مقدس و مدافعان حرم توصیه کردند با توجه ویژه به جایگاه رسانه در انتقال اخبار، خاطرات و نگارش یادداشت روزانه از حوادثی که خود در آن حضور داشتند برای تبدیل به رمان و فیلمنامه توجه جدی داشته باشند. کمااینکه گنجینه ۴۰ ساله فرزندان انقلاب برای مبارزان فلسطین و مبارزات چند ساله عراق، یمن، سوریه، بحرین و افغانستان نیز قابل بهره برداری جدی خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما