شناسهٔ خبر: 27356602 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیر نظارت دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

مطب های پزشکی محل مناسبی برای انجام عمل های زیبایی بزرگ نیست

مشهد- مدیر نظارت، درمان و اعتباربخشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:مطب های پزشکی محل مناسبی برای انجام عمل های زیبایی بزرگ که نیاز به بیهوشی دارند نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگارمهر، علی اصغر انجیدنی صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد:شهروندان باید بدانند که مطب ها جای مناسبی برای اعمال زیبایی بزرگ نیست زیرا اگر حین عمل و بیهوشی اتفاقی رخ دهد یا بیمار بعد از جراحی نیاز به بخش مراقبت های ویژه داشته باشد این امکانات در بیمارستانها و کلینیک های جراحی محدود وجود دارد و از صدمات و لطمات جلوگیری می شود.

وی افزود:عمل های زیبایی بزرگ که نیاز به بیهوشی و مدت زمان طولانی دارد حتما باید در بیمارستان ها و کلینک های جراحی محدود انجام شود و انجام اینگونه عمل ها در مطب های شخصی تخلف است.

مدیر نظارت دانشگاه علوم پزشکی ادامه داد: جراحی های کوچک مانند برداشتن خال، غدد چربی زیر پوستی و اعمالی در این حد که نیاز به بیهوشی و زمان طولانی مدت ندارد قابلیت انجام در مطب پزشکان را دارد.

وی بیان کرد: در نشستی که با انجمن جراحی پلاستیک داشتیم موارد غیر قانونی و انجام عمل های مجاز در مطب های خصوصی اعلام شده است و همچنین در این نشست تاکید شد که پزشکان جراح به شخصه نباید در مطب خود هزینه ای به عنوان حق العمل از بیمار دریافت کنند و باید این هزینه در بیمارستان اخذ  شود ولی متاسفانه برخی از پزشکان که در بیمارستان عمل جراحی دارند در مطب خود قبل از جراحی از بیمار حق العمل می گیرند که این تخلف محسوب می شود.

انجیدنی تصریح کرد:در مطب ها فقط باید ویزیت و حق جراحی های کوچک دریافت شود و با متخلفین بصورت قاطع برخورد خواهد شد و به بازرسی و تعزیرات معرفی می شوند.

نظر شما