شناسهٔ خبر: 27356587 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نفرات برتر بخش های مختلف هفته فرهنگی شهروند معرفی شدند

سنندج - ایرنا - هفته فرهنگی شهروند شامگاه دوشنبه با برگزاری آیین معرفی نفرات برتر در چهار بخش و تجلیل از برگزیدگان پس از یک هفته بکار خود پایان داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیین تجلیل از برگزیدگان با معرفی نفرات برتر در قسمت تئاتر خیابانی آغاز شد و در بخش طراحی لباس دیپلم افتخار و تندیس جشنواره به مهدی حبیبی طراح نمایش «کالبد شکافی یک اتفاق» اعطا شد.
در بخش طراحی موسیقی هم جایزه برگزیده این بخش شامل تندیس جشنواره و دیپلم افتخار به مهدی فتحی آهنگساز نمایش «باز هم مدرسه ام دیر شد» رسید.
در بخش طراحی فضا هم تندیس جشنواره و دیپلم افتخار به مهدی حبیبی طراح فضای نمایش «کالبد شکافی یک اتفاق» اهدا شد.
در حوزه بازیگری زن هیات داوران به اتفاق آرا از 2 بازیگر شامل الناز کاظمی، بازیگر خردسال نمایش «باز هم مدرسه دیر شد» و طیبه کاظمی بازیگر نمایش «ماده هفت» با اهدای لوح و جایزه نقدی تقدیر به عمل آورد.
رتبه اول جایزه این بخش شامل لوح تقدیر و دیپلم افتخار و جایزه نقدی به نازیلا امینی بازیگر نمایش «مگه میشه، مگه داریم» و رتبه دوم شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به نرگس خاک کار بازیگر نمایش «کالبد شکافی یک اتفاق» رسید و لوح تقدیر و جایزه نقدی رتبه سوم نیز به فوزیه مریوانی بازیگر زن نمایش زندگی رمانتیک اهدا شد.
در حوزه بازیگری مرد هیات داوران به اتفاق آرا از گروه بازیگران خردسال نمایش «یاشیل»، مجید احمدی بازیگر نمایش «ماده هفت» و فریدون محمد امین و کیفی احمد از اقلیم کردستان عراق بازیگران نمایش «من و خاشاک» با اهدا لوح و جایزه نقدی تقدیر کرد.
رتبه اول جایزه این بخش به امید فرامرزی بازیگر نمایش «زندگی رمانتیک» رسید، رتبه دوم این بخش 2 برگزیده شامل مصطفی کولیوندی بازیگر «نمایش کالبد شکافی یک اتفاق» و وریا شاکری بازیگر نمایش «یک عاشقانه داغ» داشت و رتبه سوم به هاوری رضایی بازیگر نمایش «مگه میشه مگه داریم» رسید.
در بخش طرح و ایده 2 برگزیده معرفی شد و جایزه این بخش شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به ابوالفضل محترمی و کریم خاوری نویسندگان نمایشنامه «آقای وندال» و مرتضی اسدی مرام نویسنده «ماده هفت» اهدا شد.
هیات داوران در این بخش هیچ برگزیده ای در رتبه اول و سوم معرفی نکرد و رتبه دوم هم 2 برگزیده داشت که به هیوا اسد بیگی نویسنده نمایش «یک عاشقانه داغ» و محسن محمدی نویسنده نمایش «خیابانی زندگی رمانتیک» رسید.
رتبه اول بخش کارگردانی به مهدی حبیبی کارگردان نمایش «کالبد شکافی یک اتفاق» و رتبه دوم به پژمان شاهوردی کارگردان نمایش «آستور یاس لاس پال ماس» رسید.
رتبه سوم این بخش 2 برگزیده شامل افشین ناصری کارگردان نمایش «مگه داریم مگه میشه» و هیوا اسدبیگی کارگردان نمایش «یک عاشقانه داغ» داشت.
نمایش تندیس برای شهر به منظور شرکت در جشنواره شهروند لاهیجان، نمایش آستور پاس لاس پال ماس، زندگی رمانتیک و مگه میشه مگه داریم به منظور شرکت در جشنواره تئاتر خیابانی مریوان و نمایش های یک عاشقانه داغ و کالبد شکافی یک اتفاق به منظور شرکت در جشنواره فجر از سوی هیات داوران پیشنهاد شدند.
دومین جشنواره فیلم کوتاه هفته فرهنگی شهروند سقز هم آثار و نفرات برتر خود را شناخت و جایزه بهترین فیلمنامه به عدنان زندی برای فیلمنامه فیلم پروانه ها، جایزه بهترین تصویر به ادریس محمودیان برای تصویر برداری فیلم 10 هزار و یک شب و جایزه بهترین کارگردانی به سامان حسین پور با فیلم آخرین آغوش رسید.
در بخش آزاد اسرین محمودی با فیلم مونس و آکو زند کریمی با فیلم بوکه بارانه انتخاب شدند و جایزه بهترین انیمیشن به بارزان رستمی با انیمیشن شهر زیبا رسید.
جایزه بهترین مستند به مستند قاشق ساخته جلال ویسی، جایزه بهترین فیلم داستانی به فیلم 10 هزار و یک شب ساخته امید نیک رو و جایزه ویژه هیأت داورانبه احمد صالحی برای بازی در فیلم 10 هزار و یک شب رسید.
در بخش کاریکاتور هفته فرهنگی شهروند سقز هم به ترتیب پژمان علی‎ پور و فخرالدین دوست‎ محمد اول و دوم شدند و مبین ساعدی و حمید قالیجاری به صورت مشترک مقام سوم را کسب کردند.
سامان جعفری، روژینا فطانت، یوسف علی‎محمدی، سونیا محمدی، پدرام محمدی، سامان صولی، سیاوش عباسی نیز مورد تقدیر قرار گرفتند.
هفته فرهنگی شهروند سقز با گستره و حضور 15 استان کشور، در 4 بخش مسابقات قرآنی، کاریکاتور، فیلم کوتاه و تئاتر خیابانی از تاریخ 16 تا 22 مرداد ماه توسط شورای شهر و شهرداری سقز و به مدت یک هفته برگزار شد.
6108/9102

نظر شما