شناسهٔ خبر: 27356488 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

میرزایی مطرح کرد:

جنگ تعرفه ای آمریکا بیخ گوش شرکت های نفتی/طلای سیاه آمریکا منبع مطمئنی برای شرکت های هندی نیست

عضو کمیسیون انرژی مجلس، توضیحاتی پیرامون انعقاد قرارداد یکی از مشتریان نفتی ایران با آمریکا ارائه کرد.

صاحب‌خبر -

جلال میرزایی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اعلام خبری مبنی بر اینکه شرکت هندی مشتری نفت ایران برای واردات نفت از آمریکا قرارداد امضاء کرده است، گفت: پیش از این عنوان شده بود که راهبرد مذاکره آمریکایی ها نه تنها با دولت هایی بوده که نفت وارد می کنند بلکه با شرکت های واردکننده نفت نیز مذاکره می کند تا به نوعی آنها را مجاب کند جایگزینی برای نفت نفت ایران ایران پیدا کنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه یکی از راه ها و پیشنهادهای ایالات متحده جایگزینی واردات نفت از آمریکا است، افزود: آمریکایی ها این سیاست را درباره شرکت نفت دولتی چین انجام دادند و روزانه 300 تا 400 هزار بشکه نفت به این شرکت می فروختند و به دنبال این موضوع بودند تا آنها را مجاب کنند نفت آمریکا، امارات و عربستان را به نوعی جایگزین نفت ایران کند.

آمریکایی ها برای فروش نفت به چین با مشکل جنگ تعرفه مواجه شدند

وی ادامه داد: آمریکایی ها درباره کشور چین با مشکل جنگ تعرفه مواجه شدند و جنگ تعرفه که بین چین و آمریکا در جریان است سبب شد که چین بر واردات نفت از آمریکا تعرفه اعمال کند، بنابراین واردات نفت آمریکا برای شرکت های چینی دیگر مقرون به صرفه نبود و قطع شد.

نماینده مردم ایلام، ایوان و چرداول در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه آمریکایی ها درباره هندی ها نیز چنین رویکردی را پیش گرفته اند که جایگزین نفت ایران شوند، یادآور شد: با توجه به رویکردی که ترامپ درباره تجارت و مبادلات تجاری با سایر کشورها از جمله هند در پیش گرفته قطعا نفت آمریکا منبع مطمئنی برای شرکت های هندی نیست.

احتمالا دولت هند در جنگ تعرفه واردات نفت از آمریکا را مشمول تعرفه کند

وی افزود: احتمال دارد دولت هند مجبور شود در جنگ تعرفه واردات نفت از آمریکا را مشمول تعرفه کند و این سبب می شود که نفت آمریکا برای شرکت های هندی گران تر تمام شود.

هندی ها اعلام نکرده اند که می خواهند کامل نفت ایران را جایگزین کنند

میرزایی با بیان اینکه در کوتاه مدت شاید نفت آمریکا جایگزین ایران شود اما در بلندمدت منبع مطمئنی برای شرکت های هندی نیست، ادامه داد: هندی ها اعلام نکرده اند که می خواهند کامل نفت ایران را جایگزین کنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: شاید این توافقی که بین شرکت هندی و آمریکا رخ داده این است که همانند شرکت های چینی که قبلا طرف معامله با ایران بوند و اکنون نیز هستند در برابر کاهش واردات نفت از ایران و خرید نفت از آمریکا معافیت دریافت کنند./

پایان پیام

نظر شما