شناسهٔ خبر: 27356465 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

کارآفرین رودانی عنوان کرد؛

اشتغالزایی برای ۱۵ نفر با راه اندازی کارگاه خیاطی در رودان/تنها مشوقم برای شروع کار بسیج سازندگی بود

چندسالی است که شاهد هستیم بسیج سازندگی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی تسهیلاتی را در هر شهرستان با توجه به ظرفیتی که برای انجام فعالیت اقتصادی دارند ارائه می دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ توجه به ترویج و توسعه طرح‌های اقتصاد مقاومتی علاوه بر اینکه به تقویت رویه خودکفایی کمک می کند از سویی حلال مشکلات اقتصادی کشور و راهکار برون رفت از رکود تورمی است، از این رو باید از روشی تولید را توسعه و رونق داد که کمترین میزان وابستگی به نقدینگی را ایجاد و در سریع‌ترین زمان به بازدهی مطلوب برسد.

چند سالی است که شاهد هستیم بسیج سازندگی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی تسهیلاتی را در هر شهرستان با توجه به ظرفیتی که برای انجام فعالیت اقتصادی دارند ارائه می دهد.

خانم «احمدکهن» کارآفرین شهرستان رودان با دریافت تسهیلات از بسیج سازندگی رودان توانسته با راه اندازی کارگاه خیاطی برای ۱۵ نفر به طور مستقیم شغل ایجاد کند.

خانم «احمدکهن» در گفتگو با خبرنگار رودان نیوز اظهار کرد: بسیج سازندگی رودان تنها مشوق من برای راه اندازی کارگاه خیاطی بود و اگر تسهیلات  بسیج سازندگی نبود اصلا فکرمان برای ایجاد کارگاه نمی رسید یعنی سرمایه ای برای شروع کار نداشتیم الحمدالله این کار محقق شد و با اجاره یک واحد در مرکز شهر با ۳ نفر کار را شروع کنیم.

این کارآفرین رودانی افزود: با تعاملی که با آموزش و پرورش وهنرستان شهرستان داریم دوره کارورزی دانش آموزان رشته خیاطی در کارگاه ما گذارنده شود وبا راه اندازی این کارگاه خیاطی هم دوره کارورزی برای بچه ها بزاریم و هم اشتغالزایی کنیم.

وی ادامه داد: چندماهی از راه اندازی کارگاه گذشته بود که با موسسه خیریه آبشار عاطفه ها در شهرستان آشنا شدیم و با کمک این نهاد خیریه، کارگاه خیاطی را به امکانات بهتر و بیشتر تجهیز کردیم بطوریکه افراد به صورت دو گروه صبح و عصر مشغول به کار هستند

خانم احمدکهن اضافه کرد: شکرخدا سفارشات متعددی از ادارجات و مدارس برای تولید داریم و به دنبال آن درصدد هستیم تولیداتمان را با برند خاصی به بازار عرضه کنیم.

این کارآفرین رودانی با توصیه به جوانان جویای کار، خاطرنشان کرد: اغلب کسانی که می خواهند کاری را شروع کنند دنبال سرمایه زیاد هستند و توقع دارند همان اول کار سود کنند اما این فعالیت ها با سرمایه کم هم می شود شروع کرد نیاز به زمان و پشتکار لازم است و مطمئنا جواب خواهد داد.

انتهای پیام/

نظر شما