شناسهٔ خبر: 27356167 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صنعت بیمه | لینک خبر

گوش شنوای رئیس کل، برگ برنده صنعت بیمه

صاحب‌خبر -
  صنعت بیمه -هر فردی در طول دوران زندگی خود با خطراتی مواجه است که زندگی و شرایط او را به نوعی تهدید می‌کند، بر همین اساس افراد سعی در انتقال این خطرات دارند، صنعت بیمه مهمترین نهادی است که می‌توان ریسک‌ها و خطرات زندگی را به آن منتقل کرد.

به گزارش سایت تخصصی صنعت بیمه ،چنانچه اتفاقی برای افراد از حیث اموال، کسب‌وکار و غیره حاصل شود، صنعت بیمه این توانایی را دارد که اوضاع را به حالت اولیه برگرداند.

به عبارتی صنعت بیمه می‌تواند یک ابزار تامین‌کننده مالی و با ثبات در اقتصاد کشور باشد. این صنعت پس‌اندازهای خرد را جمع‌آوری ودر پروژه‌های اقتصادی کشور تجهیز می‌کند.

در دنیا صنعت بیمه پناهگاه مدیریت ریسک است، اما با این وجود برخی از مردم با اینکه ریسک زندگی خود را می‌شناسند، خدمات بیمه‌ای را خریداری نمی‌کنند. در صورت افزایش استقبال مردم از خدمات بیمه ای ، صنعت بیمه این توانایی را دارد که وجه نقد مردم را در جهت توسعه اقتصادی استفاده کند.

بنابراین نقش بیمه ها در شرایط فعلی کشور به واسطه کاهش ریسک و گسترش چتر حمایتی بر سر تولید و مراودات اقتصادی از اهمیت خاصی برخوردار است.

این در حالی است که گاهی در این صنعت شاهد تغییرات مدیران میانی، مدیران عامل یا رییس کل بیمه مرکزی هستیم که این آمد و رفت ها در نهایت تحقق استراتژی های بلند مدت سازمان متبوعه را بر اساس سند چشم انداز با چالش مواجه می کند.

بیمه مرکزی از جمله نهادهایی است که در چند سال اخیر خبرساز بوده است. از جمله خبرهای مهم پیرامون بیمه مرکزی، انتشار فیش های حقوق نجومی مدیران این نهاد بود که نهایتاً این موضوع منجر به استعفای محمدابراهیم امین از ریاست بیمه مرکزی شد.

طی ماه گذشته عبدالناصر همتی بعد از دو سال تکیه زدن بر صندلی ریاست بیمه مرکزی از این نهاد رفته و غلامرضا سلیمانی امیری جایگزین وی شد.

غلامرضا سلیمانی امیری توانست در 27 تیر ماه 97 درهیات دولت، از وزیران رای اعتماد گرفته و بر صندلی ریاست بیمه مرکزی تکیه بزند.

گسترش چتر حمایتی بیمه و پوشش کامل آن در حوادث طبیعی و غیرمترقبه و بهره گیری از نیروهای جوان ،خلاق و تحول در این صنعت از طریق گسترش شفافیت و رقابت توصیه های روحانی به سلیمانی امیری بوده است .

به همین منظور در این مدت روزنامه عصراقتصاد به بررسی انتظارات اهالی صنعت بیمه از رییس کل جدید بیمه مرکزی پرداخته است. در این شماره نیز با ""عبدالرسول عطایی"مدیر عامل بیمه حافظ گفت وگو داشتیم که در ادامه می خوانید.

  بازگشت آرامش به صنعت بیمه در زمان ریاست همتی

"عبدالرسول عطایی"مدیر عامل بیمه حافظ به عصراقتصاد، گفت: همتی در دو دوره ریاست بیمه مرکزی اقدامات مثبتی در صنعت بیمه داشته است که انتخاب دور دوم ریاست وی اعتدال و آرامش را در صنعت بیمه حاکم کرد و صنعت بیمه توانست در شرایط متلاطم اقتصادی آسیب نبیند. لذا همتی در حمایت از صنعت بیمه زحمات بسیاری کشیده است که امیدواریم در پست جدید مدیریتی نیز عملکرد مناسبی داشته باشد.

تجارب مثبت سلیمانی امیری عامل موفقیت صنعت بیمه

وی در خصوص انتصاب سلیمانی امیری به ریاست بیمه مرکزی، افزود: باتوجه به پیچیدگی های صنعت بیمه، حضور سلیمانی امیری به سمت ریاست بیمه مرکزی را به دلیل فعالیت در هیات مدیره شرکت های بیمه ای ، همچنین سوابق مدیریتی در سازمان تامین اجتماعی و آشنایی با صنعت بیمه رابه فال نیک می گیریم .

به گفته عطایی ، سلیمانی امیری در همین مدت کوتاه ریاست خود با تسلط برصنعت بیمه اطلاعات خوبی را از شرکت های بیمه ای دریافت کرده است.

 گوش شنوای رییس کل برگ برنده صنعت بیمه

مدیر عامل بیمه حافظ تصریح کرد: به دلیل روحیه اعتدالی و تجارب مثبت سلیمانی امیری، به آینده صنعت بیمه امیدوار هستیم. سلیمانی امیری شنونده خوبی بوده و قبل از هر تصمیمی ابتدا اطلاعات لازم از جامعه دریافت که این برگ برنده صنعت بیمه است.

به گفته وی ، ضریب نفوذ بیمه در ایران نسبت به سایر کشورهای دنیا عقب تر است که امیدواریم با توجه به مشکلات صنعت بیمه ، رییس کل جدید بیمه مرکزی بتواند تصمیمات مناسبی اتخاذکند.

مدیر عامل بیمه حافظ گفت: خلق بازارهای جدید ، ارائه محصولات بیمه ای متنوع، گسترش چتر صنعت بیمه و حمایت از صنعت بیمه برنامه هایی است که رییس کل جدید بیمه مرکزی باید به آنها توجه کند تا بتواند آینده خوبی را برای صنعت بیمه رقم زند.

شرکت های فاقد مدیر عامل سریعا تعیین تکلیف شوند

عطایی در خصوص بلاتکلیفی تعدادی از شرکت های بیمه به دلیل نبود مدیر عامل ، تصریح کرد : رفت و آمد مدیران صنعت بیمه امری طبیعی است که باید هر چه سریعتر تعیین تکلیف شود و امیدواریم وضعیت صنعت بیمه بهبود یابد.

مدیر عامل بیمه حافظ در خصوص تاثیر نوسانات ارزی بر صنعت بیمه خاطر نشان کرد : در حوزه آتش سوزی و یا هر حوزه دیگری ،قطعا نوسانات ارزی بر روی نرخ حق بیمه ها تاثیر گذار خواهد بود . به عنوان مثال ؛ بالارفتن قیمت خودرو در بیمه بدنه موجب شده است تا مردم به سمت دریافت الحاقیه بروند تا در صورت بروز حادثه خسارت خود را به نرخ روز دریافت کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما