شناسهٔ خبر: 27356118 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

مذاکره‌ دخالت‌های آمریکا را در امور داخلی ایران تسهیل می‌کند

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم گفت: آمریکایی‌ها برخلاف روس‌ها و چینی‌ها در امور داخلی ایران دخالت می‌کنند و مذاکره‌، دخالت این کشور را تسهیل می‌کند.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

نوذر شفیعی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم، با اشاره به سخنان روز گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با اقشار مختلف مردم و تحلیل ایشان از نتیجه مذاکره با آمریکا گفت: در این باره سه نکته قابل بررسی است. 

وی ادامه داد: اول آنکه مقام معظم رهبری هم دیروز و هم در سخنرانی‌های گذشته‌شان مشخص کردند که مذاکره را به طورکلی به عنوان یک راه حل نهادینه شده جهت حل مشکلات سیاست خارجی و دیپلماسی کشور می‌دانند. 

شفیعی در توضیح نکته دوم درباره سخنان روز گذشته رهبر معظم انقلاب گفت: ایشان به مذاکره با آمریکا براساس دو اصل اعتقاد ندارند؛ اول براساس بی‌اعتمادی نسبت به دولت آمریکا در زمینه خود توافقات، چرا که ما در طول مذاکرات مربوط به برجام شاهد بودیم که دولتمردان آمریکا کارشکنی می‌کردند و پس از توافق نیز درنهایت از آن خارج شدند. 

وی افزود: مبنای دوم مخالفت مقام معظم رهبری با مذاکره با آمریکا این است که آمریکایی‌ها برخلاف روس‌ها و چینی‌ها در امور داخلی ایران مداخله می‌کنند، زیرا نظام جمهوری اسلامی ایران مورد قبول آنها نبوده و تا زمانی که این شکل و محتوا را داشته باشد از سوی ساکنان کاخ سفید با دخالت در امور داخلی مواجه خواهیم بود. 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم، گفت: در این صورت مذاکره‌ای با آمریکا دخالت این کشور را در امور داخلی ایران تسهیل می‌کند. 

وی در ادامه و در تبیین نکته سوم در مورد اظهارات دیروز مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: برای افکار عمومی نتیجه مذاکره با آمریکا تجربه شده است؛ البته رهبری بیش از برجام نیز گفتند ما وارد مذاکره با آمریکا خواهیم شد، اما شما خواهید دید که این کشور قابل اعتماد نخواهد بود ولی من فعلا اجازه مذاکره را می‌دهم تا برای شما اثبات شود که نمی‌توان با آنها گفت‌وگو کرد. 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم در پایان گفت: سخن مقام معظم رهبری درباره ممنوعیت مذاکره با آمریکا براساس یک مطالعه و بینش عمیق و نیز مبتنی بر تجربه است. 

به گزارش فارس، رهبر معظم انقلاب اسلامی دیروز در دیدار اقشار مختلف مردم تأکید کردند که ایران با امریکایی‌ها به علت وجود استدلالهای دقیق، تجربه گذشته و ضررهای فراوان مذاکره با یک رژیم متقلب و زورگو مذاکره نمی‌کند.

ایشان همچنین گفتند که آمریکایی‌ها برای مذاکره فرمول خاصی دارند که باید آن را درک کرد؛ 
آمریکایی ها در مذاکرات، با الفاظ ظاهراً اطمینان‌بخش فقط وعده می دهند اما از طرف مقابل امتیازات نقد می خواهند و وعده نمی پذیرند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند که آنها پس از مذاکرات نیز به راحتی زیر وعده ها می زنند و به آنها عمل نمی‌کنند.

 

نظر شما