شناسهٔ خبر: 27355705 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خبر داد:

معرفی متخلفین رهاسازی نخاله در ورودی وخروجی شهرها به مراجع قضایی

یاسوج- معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از ضرورت معرفی متخلفین رهاسازی نخاله ها در مناطق مختلف استان و به ویژه ورودی و خروجی مرکز استان به مراجع قضایی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، عزیز فیلی ظهر سه شنبه در نشست مدیریت پسماند افزود: عدم مدیریت نخاله های رها شده در ورودی و خروجی شهرها می تواند برای استانی که ظرفیت و پتانسیل اولویت دار آن گردشگری است، ایجاد مشکل و بحران کند.

فیلی با بیان اینکه ریختن زباله در ورودی و خروجی شهرها چهره شهرها را نازیبا می کند، اظهار کرد: در همین راستا باید راهداری و حمل جاده ای نسبت به برقراری و فعال سازی گشت های کنترلی اقدام کرده و در بخش شهری نیز شهرداری ها کنترل مناسبی را اجرایی کنند.

معاون عمرانی استاندار گفت: همچنین باید در حوزه نخاله های دپو شده مدیریت خروج از حالت دپو و انتقال انجام شود.

فیلی با بیان اینکه در بخش زباله های بیمارستانی و درمانگاهی مدیریت مناسب جمع آوری و بی خطر سازی ضروری است، اظهار کرد: واحدها و مراکز بهداشتی باید مسائل جمع آوری زباله های عفونی و بهداشتی را رعایت کنند.

وی افزود: با واحد هایی که مدیریت پسماند و روند بی خطر سازی را رعایت نکنند، برخورد قانونی می شود.

فیلی گفت: واحدها باید توجیح شوند که به این موضوع توجه ویژه شود. همچنین باید روند کنترل زباله درمانگاه ها، پلی کیلینک ها و آزمایشگاه ها ساماندهی شود.

فیلی سرانه تولید زباله روزانه در استان را یک کیلوگرم برای هر نفر عنوان کرد و بیان داشت: این میزان دو برابر میانگین تولید زباله به ازای هر نفر در کشور است.

معاون عمرانی استاندار خواستار تسریع در جذب سرمایه گذار برای تحقق روند ساخت کارخانه بازیافت و کمپوست در مرکز استان شد و اظهار کرد: در حالی که سرانه تولید زباله سایر استان ها از استان ما کمتر است، اقدامات انجام گرفته در سایر مناطق بیشتر از استان ما بوده که این حوزه نیاز به کار بیشتر را نشان می دهد.

نظر شما