شناسهٔ خبر: 27355572 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

وزیر آموزش و پرورش:

استفاده از اقلام خارجی به ویژه اقلام ضد تربیتی ممنوع است

سید محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش گفت: در سال های اولیه انقلاب استفاده از کالاهای خارجی ضد ارزش و بر عکس استفاده از کالای ایرانی فضیلت بود، تا جایی که برخی افراد کالای خارجی خود را در انبار نگهداری می کردند. اما متاسفانه با تغییر این جریان به تدریج به جایی رسیدیم که استفاده از کالای تجملی و خارجی به یک فضیلت تبدیل شده است.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین / سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در ششمین نمایشگاه نوشت افزار ایرانی اسلامی که صبح امروز در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، گفت: در کشوری که مشکل اشتغال دارد،گردش مالی چهار تا شش هزار میلیارد تومانی لوازم التحریر بین جوانان و نوجوانان در حدود ۵۰ تا ۶۰ هزار فرصت شغلی برای کشور ایجاد می کند که فرصت شغلی قابل توجهی است و نباید ساده از آن گذشت.

وی ادامه داد: اگر امروز آموزش و پرورش خود را مکلف و مقید می داند، مشارکت فعال و موثر عمومی را می طلبد، باید مسئولانه از کالاهای داخلی و ایرانی حکایت کنیم چرا که با این کار  ۵۰ تا ۶۰ هزار فرصت شغلی را احیا می کنیم.

بطحایی با اشاره به بار فرهنگی تولید نوشت افزار داخلی بیان کرد: این کالاها حامل بار فرهنگی برای دانش آموزان است، حتی ترکیب رنگ ها آثار تربیتی برای دانش آموزان خواهد داشت، در این بین اگر ملاحظات تربیتی رعایت نشده و از نمادها و اشکال خارجی استفاده شود به این معنی است که باید در برنامه های پرورشی قهرمانان خودمان را بشناسانیم.

وی افزود: ممکن است تصویر روی دفتر و قلم برای ما چندان اثرگذار نباشد اما نگاه موثر دانش آموز و پیگیری این قهرمان ها را در برنامه ها و فیلم های آموزشی به دنبال خواهد داشت.

وزیر آموزش و پرورش گفت: در سال های اولیه انقلاب استفاده از کالاهای خارجی ضد ارزش و بر عکس استفاده از کالای ایرانی فضیلت بود، تا جایی که برخی افراد کالای خارجی خود را در انبار نگهداری می کردند. اما متاسفانه با تغییر این جریان به تدریج به جایی رسیدیم که استفاده از کالای تجملی و خارجی به یک فضیلت تبدیل شده است.

بطحایی تصریح کرد: در مقوله‌ فرهنگ کار به سرعت نتیجه نمی‌دهد، باید به تدریج ارزش ها را شکل دهیم و آموزش و پرورش با ضریب نفوذ بالای خود در جامعه بسیار در این حوزه موثر است.

وی با اشاره به تشکیل کارگروهی برای برای تحقق شعار سال تصریح کرد: بر اساس این کارگروه از کالاهای داخلی در اقلام مصرفی دانش آموزان بهره بگیریم و به هیچ عنوان نبابد در هیچ فروشگاه مربوط به آموزش و پرورش کالای خارجی فروخته شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: استفاده از اقلام خارجی و به ویژه اقلام ضد تربیتی را ممنوع کردیم و بر این این ممنوعیت تاکید می کنیم؛ دانش آموزان ما نباید از کوله پشتی هایی استفاده کنند که نمادهای ضد تربیتی دارد.

بطحایی از تولید برنامه‌های آموزشی و پرورشی برای گفت: این برنامه ها آثار و پیامدهای اقتصادی و تربیتی خوبی دارد به نحوی که دانش آموزان، خانواده و مدیران رغبت بیشتری نسبت به خرید کالای داخلی خواهند داشت.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: باید سامانه ای برای معرفی کالای ایرانی و استاندارد داشته باشیم و هر کالای ایرانی بی کیفیت را نمی توانیم استفاده کنیم و بابد استانداردهای لازم را داشته باشد.اگر ولی دانش آموز ما بخواهد روان نویس ایرانی برای دانش آموزش تهیه کند باید بداند این کالا را از کجا و با چه قیمتی می تواند تهیه کند.

بطحایی بیان کرد: با این امکان سنجی ها نمایشگاه های دائمی خواهیم داشت که امکان دسترسی خانواده ها را  به کالاهای داخلی فراهم خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه ناخودآگاه شرایط نابرابری برای استفاده از کالاهای داخلی و خارجی وجود دارد، اظهار کرد: برای ایجاد شرایط برابر باید از کالای ایرانی استفاده کنیم و حتی به آنها رانت دهیم تا آن زمان که کالاهای داخلی به جایگاه اصلی برگردند.

نظر شما