شناسهٔ خبر: 27354170 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مسیر اقتصاد | لینک خبر

نماینده مردم تبریز در مجلس مطرح کرد:

تهدید ۱۶۰۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی چگونه به فرصت تبدیل می‌شود؟

دکتر سعیدی نماینده مجلس با اشاره به حجم بالای نقدینگی، مدیریت و هدایت نقدینگی و تبدیل این تهدید بزرگ به یک فرصت برای تولید و فعالیت های مولد را ضروری دانست. به گفته این نماینده مجلس، مالیات بر عایدی سرمایه راهکاری مناسب در این زمینه است.

صاحب‌خبر -

محمد اسماعیل سعیدی نماینده محترم مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مقاومتی نیوز به بیان دیدگاه های خود در خصوص هدایت نقدینگی پرداخت.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با اعلام سه برابر شدن حجم نقدینگی طی ۶ سال و رسیدن آن به رقم ۱۶۰۰ هزار میلیارد تومان گفت: اگر تنها ۲۰۰ یا ۳۰۰ هزار میلیارد تومان از این نقدینگی به سمت مسکن، طلا و یا ارز برود، موجب آشفتگی و اتفاقات ناخوشایند در آن بازارها می شود. لذا یکی از مهم ترین وظایف دولت و بانک مرکزی، مهار و مدیریت نقدینگی است.

سعیدی با ذکر این نکته که نباید اجازه داده می شد نقدینگی به این صورت رشد کند، خاطرنشان کرد: اکنون که نقدینگی بالاست می توان با مدیریت صحیح، این تهدید را تبدیل به فرصت کرد. در غیر این صورت این تهدید تشدید خواهد شد.

مالیات بر عایدی سرمایه راهکار هدایت نقدینگی

نماینده مردم تبریز در مورد راهکار مدیریت نقدینگی اظهار داشت: می توان با برنامه ریزی برای ۶ ماه دوم سال جاری ۲۰۰ یا ۲۵۰ هزار میلیارد از این نقدینگی را به سمت تولید و توسعه زیر ساخت ها و به سمت سرمایه گذاری های زیربنایی هدایت کرد. یکی از راهکارها و مسیرها، مقابله با سوداگری و دلال بازی و واسطه گری از مسیر مالیات بر عایدی سرمایه است.

وی افزود: این که برخی در سایه سوداگری یک شبه صاحب میلیاردها تومان سود بشوند، صحیح نیست. از این افراد باید مالیات اخذ شود و این مالیات در دنیا متداول است.

سعیدی خاطرنشان کرد: در دنیا چنین سابقه ای وجود ندارد که کسی به راحتی سوداگری کند و میلیاردها تومان عایدی بدون هیچ زحمتی داشته باشد و در عین حال هیچ مالیاتی هم نپردازد. عدم دریافت مالیات از سوداگری، ظلم به اقشار پایین جامعه و ظلم به کسانی است که مالیات پرداخت می کنند.

نظر شما