شناسهٔ خبر: 27354009 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

در گفتگو با کارشناس مسایل سیاسی مطرح شد؛

فراموشی روز مقاومت اسلامی؛ از تعمّد سیاسیون تا غفلت جریان ارزشی!

کارشناس مسائل سیاسی و منطقه ای، تعمّد سیاسیون و غفلت جریان ارزشی را، دو دلیل مهم در فراموش شدن روز مقاومت اسلامی برشمرد و بر ضرورت پرداختن به ابعاد مهم پیروزی حزب الله لبنان در جنگ 33 روزه تأکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از  قم فردا،  بیست و سوم مرداد ماه در تقویم رسمی کشور به عنوان «روز مقاومت اسلامی» نامگذاری شده است؛ سال 1387 بود که شورای عالی انقلاب فرهنگی در پی پیروزی مهم سلحشوران حزب الله لبنان بر ارتش تا بُن دندان مسلّح رژیم صهیونیستی – که از حمایت بسیاری از کشورها هم برخوردار بود – این روز را به عنوان روز مقاومت اسلامی نامگذاری کرد تا پیروزی غیورمردان لشکر اسلام بر دشمن غاصب در جنگ 33 روزه، تا ابد در خاطره ها باقی بماند.

البته این که چرا در این ده سال، به این مناسبت مهم و حماسی کمتر توجه شده و چرا برنامه های شایسته ای برای گرامیداشت این روز در نظر گرفته نمی شود؛ خود حکایت دیگری است.

علیرضا کیخا به عنوان یک کارشناس مسائل سیاسی و منطقه ای در این باره نظر جالبی دارد:"اگر بخواهیم خیلی صریح به این سوال پاسخ بدهیم؛ باید بگوییم که جریان های سیاسی و دولتی، عمدا به این مناسبت بسیار مهم و ابعاد مهم آن نمی پردازند که البته باید در این زمینه هم پاسخگو باشند."

وی در گفتگو با خبرنگار قم فردا همچنین گفت:البته جریان حزب اللهی کشور هم در زمینه بزرگداشت این مناسبت مهم، کم کاری و غفلت داشته که به نظر می رسد کم اطلاعی از اهمیت فوق العاده این حماسه، دلیل آن باشد.

کیخا در ادامه، پیروزی حزب الله را بر مستکبران و در جنگ 33 روزه، پدیده ای کم نظیر دانست که حتی می توان آن را پس از حماسه هشت سال دفاع مقدس، بی نظیر توصیف کرد

وی  افزود: در آغاز این جنگ، دشمن اقدام به راه اندازی یک مانور سنگین تبلیغاتی روانی در سطح دنیا کرد تا به زعم خودش، جبهه مقاومت را در 3 روز شکست دهد؛ اما آن مقاومت حماسی سبب شد تا پس از 33 روز و از سر اجبار، در حالی تن به پایان جنگ بدهد که به هیچ کدام از اهداف خود هم نرسیده بود.

این فعال سیاسی و رسانه ای همچنین اضافه کرد: در آن جنگ، یک یگان مردمی و جهادی مانند حزب الله در برابر قوی ترین ارتش دنیا و یا حداقل قوی ترین ارتش منطقه، یک پیروزی تاریخی را برای خود ثبت کرد که تا ابد ماندگار است.

کیخا در عین حال، وضعیت امروز نیروهای حزب الله را کم نظیر خواند و گفت: ما امروزه نسبت به نیروهای مقاومت در سوریه و لبنان و حتی فلسطین، نگران نیستیم؛ چراکه آنان مقتدرند و به دفاع از کیان اسلامی مشغولند؛ نگرانی امروز ما نسبت به جریان های داخلی کشور است که به نام انقلاب اسلامی، تعمّدا در تلاشند تا عقبه جبهه مقاومت را تضعیف کنند.

و اما روز مقاومت اسلامی در عین حال که یادآور ننگ همیشگی شکست اسرائیل در جنگ 33 روزه است؛ یادآور این جمله همیشه ماندگار رهبر معظم انقلاب هم هست که فرمودند:«رژیم صهیونیستی 25 سال آینده را نخواهد دید.»

این چنین است که جنگ 33 روزه - که در بین لبنانی ها به «نبرد تموز» شهرت یافته و براساس یک «نقشه جامع» توسط آمریکا، انگلیس، فرانسه، رژیم صهیونیستی، مصر، اردن، عربستان و احزاب شاخص طیف 14 مارس لبنان طراحی شده بود - به اجرا درآمد تا مثلا جبهه مقاومت را در هم بشکند؛ اما رژیم صهیونیستی در همان هفته اول به چنان فلاکتی افتاد که مایل بود پایان جنگ هرچه زودتر اعلام شود؛ اما آمریکایی ها اصرار داشتند که این رژیم چیزی را به دست آورد و سپس آتش بس را اعلام کند. از این رو، سه هفته دیگر با اصرار آمریکایی ها جنگ ادامه پیدا کرد؛ ولی در نهایت آمریکا نیز تسلیم شد.

حالا دیگر شکست ناپذیر بودن ارتش آمریکا و رژیم صهیونیستی، اقتدار هول انگیز نیروی هوایی آنان و قدرت اطلاعاتی موساد و سیا، به سُخره گرفته می شد و ابهت پوشالی آنان فرو می ریخت؛ امری که همچنان ادامه دارد.

«وَ مَکَروا و مَکَرَ اللهُ و اللهُ خَیرُ الماکِرین ... .»

 

انتهای پیام/

 

نظر شما